FacebookTwitterLinkedIn

Grupul Enel şi-a planificat pentru anul viitor plecarea din România, arată un raport în care compania și-a prezentat strategia pentru perioada 2023-2025.

Potrivit companiei, în perioada menționată, accentul va fi pus pe patru acțiuni strategice: echilibrarea raportului dintre volumele oferite și cererea clienților, pentru a optimiza profilul de risc și randament, decarbonizare, pentru a asigura competitivitatea, durabilitatea și securitatea, consolidarea, dezvoltarea și digitalizarea rețelelor pentru a permite tranziția și optimizarea portofoliului de afaceri și a prezenței geografice.

Pentru atingerea obiectivelor, între 2023 și 2025, Grupul se așteaptă să investească în total aproximativ 37 de miliarde de euro, din care 60% vor sprijini strategia comercială integrată a Grupului (producție, clienți și servicii), iar 40% vor fi alocate rețelelor, pentru a le susține rolul de facilitatori ai tranziției energetice.

“În următorii trei ani, ne vom concentra pe modelele de afaceri integrate, pe know-how-ul digital, precum și pe afacerile și zonele geografice care pot adăuga valoare în ciuda scenariului actual dificil, adoptând o structură mai simplă și un set mai robust de indicatori financiari. Acest lucru ne va spori rezistența la posibilele turbulențe continue din viitor, iar crearea de valoare va genera creșteri suplimentare, în beneficiul tuturor părților interesate și al accelerării independenței energetice în țările noastre principale. Sustenabilitatea, care este pe deplin integrată în deciziile noastre, continuă să stea la baza strategiei noastre, valorificând, de asemenea, accelerarea electrificării în toate economiile. Aceste rezultate vor putea fi atinse datorită colegilor foarte calificați și motivați din cadrul Grupului Enel și a structurii organizaționale de tip platformă digitală pe care am creat-o pentru Grup.”, afirmă Francesco Starace, CEO și director general al Enel.

În America Latină, grupul intenţionează să se retragă din Peru şi Argentina, iar unele zone geografice, cum ar fi Australia şi Grecia, se aşteaptă să fie adăugate la modelul de administrare de tip Stewardship, adică împreună cu un partener.

Enel a anunţat că vrea să vândă active în valoare de 21 de miliarde de euro pentru a-şi reduce datoria netă, urmând să se concentreze pe prezenţa sa în şase ţări. Cea mai mare parte a planului de vânzare de active – care vizează printre altele activele din România şi Peru – va fi realizată până la finalul lui 2023.