Cautare




, Contributor

Servicii Financiare & Imobiliare & Auto

Media şi entertainment |
|

Eliza Rogalski, Managing Partner Rogalski Damaschin Public Relations: “Mi-aș fi dorit să-l văd pe ministrul Sănătății luând în brațe pe ruda cuiva. Trebuie să arătăm că ne pasă de oamenii aceștia”

Empatia a lipsit cu desăvârșire, iar modul în care au comunicat autoritățile statului în ultimele nouă luni de pandemie a fost mai degrabă împotriva regulilor comunicării de criză, consideră Eliza Rogalski, Managing Partner Rogalski Damaschin Public Relations.
Eliza Rogalski

Cu o experiență de circa 20 de ani în domeniul comunicării, Eliza Rogalski susține că în comunicarea de criză sunt câteva principii importante, pe care autoritățile le-au omis cu desăvârșire. În primul rând comunicarea, în opinia ei, trebuie să plece de la impactul crizei.

“Adică să fii transparent, factual, dar cel mai important atunci când ai victime este să transmiți empatie și emoție. Să le arăți oamenilor că îți pasă de ei indiferent că sunt ținuți în casă, victime, medici, vârstnici. Eu nu am simțit din partea autorităților începând cu președintele României și terminând cu ultimul director de spital un soi de empatie. Nu am văzut pe nimeni plângând că au murit oameni”, atrage atenția Eliza Rogalski, Managing Partner Rogalski Damaschin Public Relations.  “Mi-aș fi dorit să-l văd pe ministrul Sănătății luând în brațe pe ruda cuiva. Trebuie să arătăm că ne pasă de oamenii aceștia”, continuă ea.

În ceea ce privește modul în care a comunicat prim-ministrul României, Eliza Rogalski susține: “Nu vreau în momentul ăsta să vină prim-ministrul să-mi spună la câți metri să stau de celălalt. Și nici să vină să-mi spună că aia din HoReCa contează doar 2% din PIB. Nu ai voie să spui așa ceva”.

Pe de altă parte, ea consideră că actuala clasă politică nu a învățat niciodată nimic din toate marile drame prin care România a trecut ca popor. “Nu au învățat să stea de vorbă cu noi, nu au învățat exercițiului dușului rece pe care atunci când conduci mai mult de 10 oameni trebui să-l faci”, mărturisește Eliza Rogalski.

În plus, companiile au încercat să suplinească cumva golul de empatie lăsat de autorități și au jucat un rol extrem de important în pandemie. “Realmente ei au investit niște bani în acea perioadă nu ca să vândă mai mult ci ca să-și mențină consumatorii într-o stare cât mai neutră emoțional”, susține aceasta.

Eliza Rogalski este de părere că din ce în ce mai mult economia și felul în care este organizată societatea românească face din branduri mai mult decât niște entități virtuale care colectează profit pentru acționarii lor. “Mi se pare că devin niște entități cu rol de jucători în societate. Nu neapărat niște binefăcători, dar încep să joace rolul pe care ar trebuie să-l joace autoritățile”, subliniază ea.

Totodată, deși anul acesta în opinia ei nu a fost chiar atât de drastic, Eliza Rogalski se așteaptă la o criză economică în prima jumătate din 2021. “Toți economiștii cu care am stat de vorbă recent se așteaptă ca în prima jumătate a anului viitor să vedem niște oameni în incapacitatea de a-și plăti ratele, șomajul în creștere, consumul în regres etc. Și asta pe mine în comunicare mă îngrijorează pentru că se duc în lanț efectele astea. Le-am mai văzut și în 2008-2009 până în 2012 îmi aduc aminte că am tras îngrozitor ca să rămânem la suprafață”, mai spune ea.

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii