FacebookTwitterLinkedIn

Noua ediție a celebrului calendar va fi dezvăluită în cadrul unei prezentări care va avea loc la Londra în luna noiembrie.

Tânărul Ethan James Green este fotograful ales pentru a realiza Calendarul Pirelli 2025. Anunțul a fost făcut sub forma unui scurt videoclip postat pe profilul de social media al fotografului, dar și pe platforma Pirelli.

„Nu este vorba despre ce vor purta, spune stilistul proiectului, Tonne Goodman, ci despre ce nu vor purta…”, ca o aluzie la conceptul care va guverna ediția din 2025 a The Cal™, filmat deja în mai și iunie în Miami Keys. Calendarul vafi prezentat la Londra în noiembrie și va reflecta viziunea lui Ethan James Green în ceea ce privește frumusețea. Viziunea sa este de altfel și cea care a făcut din acesta unul dintre cei mai interesanți fotografi ai momentului. Fotograful născut în Michigan și stabilit la New York îmbină franchețea orașului său natal din Midwest cu amploarea și strălucirea orașului său adoptiv, realizând portrete de o intimitate uimitoare, care captează și amplifică esența subiecților săi.

Abordând teme precum identitatea contemporană, Ethan a construit un ansamblu unic de lucrări prin profunzimea și viziunea sa. Prima carte a lui Green, Young New York (2019, Aperture), este o colecție de portrete făcute prietenilor și colaboratorilor în parcurile din centrul New York-ului. Cea de-a doua monografie a sa, Bombshell (2024, Baron), demontează ideea stereotipului „bombshell”, explorând și reinterpretând conceptul prin invitarea modelelor sale să se aranjeze și să pozeze în moduri care întruchipează perspectiva lor personală asupra feminității, printre altele. Dezvoltând viziunea sa extrem de personală asupra comunității artistice din New York, Green a fondat New York Life Gallery în toamna anului 2022.

Galeria din Chinatown invită vizitatorii în cercul de artiști din centrul orașului cu expoziții și programe care se axează pe artiști emergenți și la mijlocul carierei, arhive necunoscute și opere de artă din secolul XX. Lucrările sale au apărut în publicații precum Aperture, Arena Homme +, Dazed, Double Magazine, Foam Magazine, D, L’Uomo Vogue, M le Monde, Perfect, The New Yorker, Time, Vogue, Vogue Italia, W Magazine și WSJ Magazine. De asemenea, a colaborat cu o serie de mărci de modă, printre care Alexander McQueen, Dior, Fendi, Louis Vuitton, Miu Miu, Prada, Tom Ford și Versace.

Așteptat cu interes în fiecare an, calendarul Pirelli sau „The Cal” a devenit o tradiție pentru celebrul producător de anvelope. Anul trecut, Ganezul Prince Gyasi a fost selectat de Pirelli pentru a realiza fotografiile pentru ediția din 2024, care a marcat ce-a de-a 50-a apariție a legendarei publicații.

De-a lungul celor 50 de ani, „The Cal” a marcat trecerea timpului cu imagini realizate de cei mai apreciați fotografi ai momentului – capturând și interpretând cultura contemporană și stabilind adesea noi tendințe, incluzând referințe discrete, aproape subliminale, la produsul eroic al Grupului: anvelopele, care au fost prezente până la strămutarea „laboratorului” de creație a calendarului la Milano. Încă de la primele ediții, publicația și-a depășit curând rolul inițial de „cadou corporatist” pentru clienții cheie, devenind o publicație exclusivistă menită unui număr restrâns de destinatari.

Între 1964 și 2020, au fost realizate în total 47 de calendare Pirelli (unepe apariții au fost stopate de evenimente precum recesiunea) de către 37 de fotografi, de la Sarah Moon – prima fotografă de sex feminin care a realizat Calendarul, la Terence Donovan (care a imortalizat doar modele de culoare pentru calendarul din 1987, printre care se număra și Naomi Campbell, atunci în vârstă de 16 ani) sau Arthur Elgortm, cel care a realizat primul Calendar Pirelli integral alb-negru, dedicat Jocurilor Olimpice. Mai târziu, nume precum Mario Testino, Terry Richardson sau Patrick Demarchelier s-au alăturat colecției de fotografi celebri care au lucrat pentru calendar. Legende ale modei precum regretatul Karl Lagerfeld (2011) s-au implicat în punerea în scenă a conceptului.