Cautare




, Contributor

Reinventarea României |
|

Dragoș Militaru, Managing Director Kandia Dulce: „Arma noastră, a producătorilor locali constă în faptul că suntem la propriu aproape de consumatorii români”

Pe o piață locală în care concurența devine din ce în ce mai acerbă, iar multe produse importate acaparează un număr tot mai mare de rafturi în marile magazine, cea mai de preț „armă” a producătorilor români rămâne chiar faptul că aceștia își cunosc consumatorii datorită unui lucru banal, dar extrem de important: proximitatea.
Dragos Kandia

„În această luptă cu produsele marilor companii de peste hotare, noi, producătorii locali, avem un mare avantaj: acela de a fi permanent aproape de consumatorii noștri. Producătorii locali cunosc mult mai bine care sunt gusturile preferate de piață și cum s-au modificat ele de-a lungul unei perioade lungi de timp. În plus, noi avem avantajul de a realiza oricând sondaje în rândul consumatorilor și astfel putem optimiza rețetele înainte de a scoate produsele pe piață”, a precizat Dragoș Militaru, Managing Director Kandia Dulce.

În opinia acestuia, păstrarea tradiției în fabricarea produselor este un factor primordial în a sublinia calitatea acestora, concomitent cu faptul că reprezintă un plus și în ceea ce privește dezvoltarea abilității producătorului de a se acomoda agil condițiilor dinamice venite din piață.

Din acest punct de vedere, Dragoș Militaru a explicat că în prezent Kandia Dulce își produce singură masa de ciocolată – gestul asigurând o continuitate a tradiției privind procesul de fabricare a ciocolatei Kandia, care în 1890 era mult mai complex din acest punct de vedere.

„În urmă cu 130 de ani, procesul de fabricare al ciocolatei Kandia era mult mai sofisticat, în sensul că se aduceau în producție boabele de cacao, se măcinau, se separa untul de cacao, se extragea apoi praful de cacao pentru a rămâne masa de cacao din care se realiza ciocolata – bazându-te în toate aceste procese pe tradiție, ajungi să capeți experiență. Și, inevitabil vei învăța foarte bine care sunt gusturile consumatorilor cărora te adresezi”, a exemplificat Dragoș Militaru.

Revenind în vremurile actuale, Dragoș Militaru a specificat că schimbările survenite în urma crize sanitare provocate de COVID-19 și-au pus amprenta vizibil pe anumite categorii de produse. Și anume, vânzările au fost afectate pe partea produselor de tip batoane de ciocolată, deoarece aceste produse erau cele care se consumau în mișcare, în pauzele de la școală sau în drumul spre birou.

Mai mult chiar, Dragoș Militaru susține că pandemia de coronavirus a evidențiat mai mult ca oricând faptul că trendurile în ceea ce privește consumul dulciurilor se schimbă rapid.

„Nevoile consumatorilor se află într-un permanent proces de transformare. Generațiile sunt absolut diferite, primesc informațiile diferit, așa că oricât de bine ți-ai trasa strategia de business, este necesar să te adaptezi rapid și tu ca producător, și să aduci pe piață produse noi, diverse”, a punctat Dragoș Militaru care a recunoscut că cea mai mare temere a sa este că afacerile de tradiție, cu istorie ar putea pierde conexiunea emoțională, socială și economică cu noile generații de consumatori în fața produselor importate din afara zonei UE, care atrag prin ambalaje strălucitoare și prin prețuri foarte mici.

Anul trecut, Kandia Dulce a înregistrat o cifră de afaceri de 139 milioane de lei, iar pentru acest an și-a propus să atingă cifra de 175 milioane de lei. În perioada următoare, compania are în vedere un proiect de extindere în valoare de un milion de euro și investiții în tehnologizare și automatizare.

 

 

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii