Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

Media şi entertainment |
|

Dorin Andrei (Web Ventures): „Perioada crizei va fi diferențiatorul pentru multe companii, iar expresia cheie a perioadei următoare va fi customer-centric””

„Forbes România” adresează câteva întrebări oamenilor de marketing și publicitate pentru a evalua impactul epidemiei de coronavirus asupra industriei de comunicare din România.
Dorin Andrei, Web Ventures

Dorin Andrei, Managing Partner Web Ventures

Forbes: În ce măsură epidemia de coronavirus va afecta industria de marketing și publicitate din România până la jumătatea acestui an?

Dorin Andrei: Cu siguranță întreaga industrie va fi afectată de momentul pe care îl travsersăm acum. Observăm deja că va avea un impact negativ overall în bugete, timpii de planning și implementare. Cu toate acestea, există și un lucru bun pe care îl face aceasta criză: elimină o parte din noise-ul existent. Astfel, cred că vom vedea din ce în ce mai puține campanii unde metricii urmăriți nu sunt foarte bine ancorați în realitatea de business a companiilor.

Mai credem că vor iesi învingători clienții și agențiile care știu să gândească în termeni de care este oportunitatea săptamanii, lunii, quarterului versus cei care erau obisnuiți cu campanii de tip fluffs, peanuts și vanity metrics. Alinierea tot mai bună a comercialului, operaționalului și marketingului va fi cheia succesului, iar cei care gândeau holistic vor avea un mare plus.

Forbes: Care sunt obiectivele de comunicare ale companiilor (brandurilor) în această perioadă de pandemie?

Dorin Andrei: Companiile care au știut să își mențină aproape audiență principală, comunitatea, cele care aveau constant un dialog cu clientul prin campanii și încurajau interacțiunea și user generated content-ul au un real avantaj din toate punctele de vedere: ROI mai bun în urma campaniilor, continuitatea între campaniile care au consumatorul în centrul atenției etc.

Pe de altă parte, companiile care făceau campanii fără un planning bun și unde atenția și conversația cu clientul a fost luată for granted, vor avea reale provocări în a-și găsi vocea și calibrarea mesajului în fața unei audiențe reci sau semi-reci care acum alte cu totul alte priorități și temeri.

Indiferent de comunicarea de până acum, brandurile trebuie să își poată calibra obiectivele de comunicare astfel încât acestea să fie realiste, funcționale și puse în scopul consumatorului. Perioada crizei va fi diferențiatorul pentru multe companii, iar expresia cheie a perioadei următoare va fi customer-centric.

Forbes: Cum va arăta comunicare brandurilor după sfârșitul pandemiei?

Dorin Andrei: Brand-urile care vor ști să comunice cu audiența fără a forța vânzarea vor avea un real avantaj. Pentru brand-urile din zona de necesițies comunicarea nu se va schimba foarte mult, dar cu siguranță vor fi apreciate eforturile de CSR și educare a clientului final. Pentru brand-urile care promovează produse/servicii din zona de nice-to-have but not mandatory, comunicarea de tip win-win-win, cu puternic impact emoțional, unde consumatorul poate avea impact în societate, sunt must-have.

Forbes: Cum afectează această criză forța de muncă din industria de creativă a comunicării?

Dorin Andrei: Cred cu tărie că echipele mici, de 5-7 oameni dedicați, și profesioniștii care știu să fie flexibili și creativi în abordare vor avea de câștigat masiv în următoarea perioadă.

Să știi ce ai de făcut, să știi cum se integrează propunerea ta în contextul business-ului cu care/pentru care lucrezi, va face toată diferența în perioada următoare. Este o părere personală, dar cred că experții generaliști sau T-shaped professionals vor fi la mare căutare, în detrimentul celor care sunt ultraspecializați, au nevoie de 1-2-3-x project manageri care să îi urnească, iar companiile îi pot include în planning punctual pe considerente de overall cost (too big / too slow).

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii