FacebookTwitterLinkedIn

Castelul Sant’Angelo din Roma s-a metamorfozat într-o scenă teatrală neobișnuită, unde istoria a lăsat loc rafinamentului couture: Dolce & Gabbana au transformat această cetate romană cu trecut imperial și papal, într-un sanctuar al modei masculine, prezentând colecția Alta Sartoria 2025 ca un ritual religios.

Deși nu e prima dată când brandul alege un loc inedit pentru a-și prezenta colecția, a reușit din nou să surprindă. De-a lungul anilor, Dolce & Gabbana au transformat prezentările de modă în veritabile spectacole culturale, alegând locații care evocă istoria și spiritul italian. De la Palazzo Reale din Milano, unde au celebrat meșteșugul sicilian într-un decor regal, până la Grand Palais din Paris, transformat într-un univers sicilian cu peste 200 de piese vestimentare și 300 de accesorii artizanale, fiecare spațiu ales a devenit parte integrantă din povestea colecției și a mărcii.

De această dată, Domenico Dolce și Stefano Gabbana au ales acest loc emblematic nu doar pentru splendoarea lui arhitecturală, ci pentru simbolistica profundă pe care o poartă. Cândva un mausoleu imperial, o fortăreață strategică și o reședință papală, bastionul falnic de pe malul Tibrului a găzduit spectacolul de îmbrăcăminte pentru bărbați Alta Sartoria 2025 al Dolce & Gabbana. Roma, cu aura sa specială, a devenit astfel cadrul perfect pentru o colecție care explorează granițele dintre spiritualitate, putere și frumusețe. Spectacolul prezentat a fost o incursiune în limbajul vestimentar sacru, reinterpretat prin măiestria couture, folosind veșmintele liturgice ca sursă de inspirație.

Țesăturile au fost alese cu o precizie ritualică: brocarturi baroce, catifele dense, dantele elaborate și fire de aur care amintesc de opulența sacristiilor renascentiste. Fiecare piesă a fost mai mult decât vestimentație – o relicvă contemporană impregnată de semnificație spirituală. Moștenirea artistică italiană a fost omniprezentă în această colecție, cu ecouri din operele lui Michelangelo, Rafael și Bernini. Îmbinarea dintre pictură, sculptură și croitorie a creat o sinestezie vizuală care transcende moda ca simplu act estetic.

Influențele cinematografice au completat tabloul: evocări ale lui Fellini și Sorrentino au adăugat un strat narativ și teatral, sugerând că fiecare apariție pe podium este o scenă dintr-un film sacru despre identitate, memorie și transcendență. Pe podul Bernini, sub privirile îngerilor sculptați, s-a desfășurat momentul culminant. Bărbați în robe roșii au orchestrat o procesiune solemnă care nu a celebrat religia, ci frumusețea ca formă supremă de venerație, într-un spectacol în care „orașul etern” a fost din nou epicentrul sacru al eleganței eterne.

Cum era de așteptat, prezentarea a stârnit imediat dezbateri aprinse. Însă reacția Bisericii la prezentarea de modă Dolce & Gabbana Alta Sartoria 2025 din Roma a liniștit imediat apele, mai ales după ce s-a confirmat faptul că cei 40 de bărbați care au flancat prezentarea erau episcopi reali ai Vaticanului, purtând robe ceremoniale alături de modelele profesioniste din show. Nu în ultimul rând, designerii, ambii crescuți în spiritul credinței catolice, au subliniat că scopul lor nu era să batjocorească religia, ci să venereze limbajul ei vizual. Veșmintele au fost descrise drept „relicve ale devoțiunii”, fiecare cusătură și ornament fiind realizate cu respect profund.