Cautare




, Staff

Lideri |
|

Doar 30% dintre business-urile de familie supraviețuiesc la a doua generație. Florin Madar, fondator Temad și președintele FBN: O soluție poate fi guvernanța corporatistă

Doar 30% dintre business-urile de familie supraviețuiesc la a doua generație, 10% ajung la a treia și doar 3% ajung la patra generație, a spus Florin Madar, fondator Temad și președintele Family Business Network România.
Picture1

„În  ceea ce privește pregătirea pentru noile generații, ne dorim o viață bună pentru copiii noștri, ca firma să nu fie o povară, dar ne dorim să aibă și responsabilitatea să ne continue business-ul. Există o regulă faimoasă, 30-10-3, care spune că doar 30% din business-urile de familie trec la a doua generație, 10% ajung la a treia și doar 3% ajung la a patra generație. V-ați întrebat în care parte a procentelor suntem? Putem afla soluții de la speech-urile invitaților noștri. Guvernanța corporatistă poate fi unul dintre aceste răspunsuri. Cum ne pregătim firma să continue? Ne dorim să o continue copiii, dar fără un management profesionist, transmisia este grea și continuitatea este destul de problematică”, a spus Florin Madar în cadrul Conferinței Afacerilor de Familie, organizată de Family Business Network România pe tema „Guvernanța corporatistă în afacerile de familie. Soluții personalizate de investiții pentru administrarea bunurilor familiei”.

Family Business Network România (FBN România) a fost înfiinţată în anul 2012 și urmărește să popularizeze în România conceptul „afacere de familie” și potențialul afacerilor de familie pentru dezvoltarea economică și socială a României. În acest moment, membrii Asociatiei FBN România sunt antreprenorii ce deţin companiile: Adrem Invest, Agricin, Amset Prodexim, Autonom Services, Bog’Art, Class Living, Cris-Tim, Dinamic 92 Distribution, Electra, Eximtur, FAN Courier Express, Fildas Trading, Ivatherm, Global Vision, MBT Telecom, M&M Product, Novaintermed, Omnilogic, Secpral Pro Instalatii, Skela, Temad  Co, Te-Rox, Tecnostar Consulting, Tester Grup, Transavia.

Speakerii conferinței au fost: Charles Robinet-Duffo, care a vorbit despre experiența transferului între generația a doua și a treia în cadrul grupului Henner Franţa și Jakub Kolodziej, care a vorbit despre experiența trecerii conducerii la a doua generație în cadrul Roleski Group Polonia, precum și Sorana Baciu – Preşedintele Asociaţiei Administratorilor Independenți AAI, Lukas Puchinger – Portfolio Manager LGT Bank, Angela Roşca – Managing Partner Taxhouse, Gabriel Sincu, Corina Mindoiu, Andreea Cosmanescu – EY România.

„Ne dorim să fim o voce importantă pentru această țară, o voce care nu s-a manifestat până acum în spațiul public. România reală are o voce slabă, mult prea slabă față de cum ar trebuie să fie. Ne dorim să mai aducem membri, firme importante, care au ceva de spus și mai ales firme care ne împărtașesc valorile. E important ca vocea de care spunem să devină mai puternică și să ne poată promova interesele și valorile în care credem. Majoritatea dintre noi suntem la prima generație de antreprenori și avem nenumărate întrebari, la care răspunsurile sunt complicate, întrebări la care sperăm să aflăm răspunsuri și fiind membrii la FBN”, a mai spus Madar.

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii