Cautare




, Contributor

Managing Partner al Social Innovation Solutions, Fondator al Future Makers și al conferințelor Future Summit și Future Talks.

Tech |
|

Digitalizarea – de la ”cool to” la ”have to”

În prezent, ne confruntăm cu tot mai multe provocări care par să-și fi găsit soluția în tehnologii noi care au la bază conceptul de digitalizare. Ce mai înseamnă controlul în era tehnologiei sau în situații de criză care ne iau pe nepregătite și cum ne ajută punerea în comun a resurselor pentru a ține pasul cu nevoile tot mai complexe ale lumii în care trăim se vede în cele mai noi idei antreprenoriale #futureproof dezvoltate de tineri curajoși și vizionari din România.
digitalizare

O nouă ordine este inevitabilă

Vorbim de ani buni despre digitalizarea afacerilor, dar recenta criză generată de Covid-19 pare să ne împingă de la spate să luăm decizii pe care le tot amânam zicând că mai e timp. Începând de săptămâna aceasta telemunca a devenit realitate pentru majoritatea companiilor, iar #workfromhome se instalează încet și sigur.

Acesta este momentul în care digitalizarea își arată adevăratul pontențial. Și vrem-nu vrem va trebui să acceptăm că business-urile pot funcționa și altfel. În România există deja o preocupare în acest sens, mulți tineri cu idei de viitor întrecându-se în inițiative antreprenoriale care mai de care mai interesante.

În plus, cel mai recent raport lansat de KPMG la finalul anului trecut legat de ”customer experience” în România arată că dezvoltarea digitalizării are un impact pozitiv pentru majoritatea companiilor. De ce? Pentru că le oferă posibilitatea de a răspunde celor mai importante nevoi ale consumatorilor: personalizare, comunicare imediată și permanentă plus reducerea la minimum a efortului depus de consumator pentru a cumpăra sau a afla ce îl interesează în legătură cu brandurile preferate.

Prin urmare cuvântul de ordine în perioada imediat următoare va fi ”eficientizare”, iar business-urile care vor ști cum să pună în practică acest concept vor avea de câștigat.

Ce soluții #futureproof au găsit antreprenorii români

La finalul anului trecut, finaliștii competiției Future Makers au adus în prim plan digitalizarea prin ideile pe care le-au propus și pe care juriul le-a apreciat ca fiind #futureproof.

De exemplu, marele câștigător al ediției de anul trecut, Dendro IT își propune să dea startul digitalizării industriei forestiere din România printr-o aplicație care ajută la eficientizarea procesului de exploatare forestieră, urmărind utilizarea sustenabilă a resurselor. Proiectul Dendro IT pornește de la digitalizarea documentelor de gestionare a transporturilor de lemn, care facilitează inventarul și procesul de emitere a documentelor legale necesare. Ideea a fost premiată cu 5.000 de euro.

”Premiul câștigat o să ne ajute să finalizăm aplicația și să ducem la capăt proiectul, dar mai mult decât atât reprezintă încrederea pe care juriul ne-a oferit-o că suntem echipa potrivită să ducă lupta cu problema pe care am prezentat-o. Pe toată durata programului am susținut că indiferent dacă câștigăm sau nu, noi oricum o să lansăm pe piața aplicația noastră. Ne bucurăm că avem acum sute de persoane care sunt cu ochii pe noi să ne urmărească progresele și ne propunem să nu dezamăgim.” – DENDRO IT, Grand Winner, Team: Vio Urda și Anton Gușă

Alte idei care au la bază același proces al digitalizarii sunt:

– Ecotree: o platformă de reciclare deschisă prin care pot fi tranzacționate toate tipurile de deșeuri (reciclabile, periculoase sau inutile) de către orice generator, colector sau reciclator.

– Finplay este o aplicație mobilă care ajută familiile să învețe împreună noțiuni din domeniul financiar prin gamificare.

– Glide constă într-un sistem de stații modulare, care poate încărca biciclete și scutere electrice. Fiecare modul de stație este echipat cu un sistem fotovoltaic pe rețea și stocare, pentru a susține acest consum.

– MiRenta este o aplicație de gestionare și administrare a locuințelor închiriate pe termen mediu și lung ce ajută proprietarii și chiriașii să eficientizeze documente administrative, plata chiriei sau a cheltuielilor cu utilități.

A treia ediție a ideilor de viitor a luat startul

Avem nevoie în România să ne conectăm și business-urile și planurile de carieră și ideile tinerilor de trendurile globale și tendințele de viitor. Avem nevoie să creăm spații de conversație despre cum vor arăta următorii 10 ani și care sunt deciziile pe care business-urile și societățile trebuie să le ia în prezent. Future Makers este unul dintre aceste spații.

În 4 martie a avut loc lansarea celei de-a treia ediții a proiectului cu deadline în 3 iunie și premii de peste 25.000 de euro. Programul pune accent pe pregătirea tinerilor antreprenori, pentru ca aceștia să-și poată maximiza potențialul. Cele mai solide planuri de business beneficiază și de finanțarea necesară începutului de drum.

În cifre, Future Makers 2019 a însemnat 55 de echipe selectate să intre într-o etapă de incubare de 4 luni, 35 de echipe finaliste care și-au prezentat proiectele în fața juriului, 7 echipe care au primit, după marea finală, premii de 20.000 de euro și zeci de ore de consultanță fiscală și juridică.

În contextul Covid-19 Future Makers lansează o competiție de idei special pentru această perioadă. Pentru care Social Innovation Solutions alături de Coca-Cola România au decis să ofere 10.000 euro ca suport pentru soluții de inovare socială care susțin accesul la distanță la muncă, sănătate, educație, cultură, bunuri & servicii, îmbunătățirea relației cu autoritățile, protejarea celor afectați sau informare corectă despre Coronavirus.

Aplicațiile pot fi trimise până la 25 martie, aici, ora 23:59, urmând ca decizia juriului Future Makers Soluții Coronavirus să fie luată până la sfârșitul săptămânii viitoare. Alături de suportul financiar, soluția aleasă va primi și suport de know-how pentru o implementare rapidă și de impact. Soluția trebuie să fie deja inițiată sau să poată fi inițiată imediat. 

Ciprian Stănescu este Futurist și fondator al conferințelor Future Summit și FutureTalks. Este Managing Partner al Social Innovation Solutions – organizație ce oferă consultanță și suport pentru ONG-uri și corporații în impact social, trenduri de viitor și inovație dar și programe educaționale și competiții de business pentru tineri: Social Impact Award și Future Makers.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii