Cautare




, Contributor

Afaceri |
|

Digi a ajuns la 3,7 milioane de abonați la televiziunea prin cablu

Veniturile RCS & RDS / Digi în România au fost de 192,4 de milioane de euro în trimestrul I 2020, cu 6,6% mai mari decât în perioada similară a anului trecut, cu 56,8 milioane din Cablu TV, 51,2 milioane din internet fix, 49,5 milioane din mobil, 5,1 milioane din telefonie fixă, 7,5 milioane din DTH și 22,4 milioane alte venituri, informează Media Expres.
Digi tabel

Digi a raportat cea mai mare creștere pe Cablu TV, cu 11,4%, creșteri de 9,6% și 6,5% din internet și mobil, și scăderi față de anul trecut pe veniturile din telefonie fixă -3,8%, DTH -1,3% și alte venitori -3,9%, notează Media Expres.

Creșterea veniturilor în România a fost rezultatul creșterii numărului de abonați la televiziunea prin cablu și internet fix și transmisii de date, precum și a creșterii veniturilor medii pe unitate (ARPU) a serviciilor de telecomunicații mobile, după ce în martie 2019 prețurile serviciilor de telecomunicații au crescut.

Abonații la cablu TV au crescut de la aproximativ 3.391.000 la 31 martie 2019 la aproximativ 3.713.000 la 31 martie 2020, o creștere de aproximativ 9,5% (inclusiv prin transferul abonaților din mai multe rețele cum sunt Canal S, Akta în 2019 și Expertnet din Oltenița în martie 2020 – n.red. Media Expres), iar internetul fix rezidențial a crescut de la 2.427.000 de clienți la 31 martie 2019 la aproximativ 2.687.000 la 31 martie 2020, o creștere de aproximativ 10,7%.

Creșterile au fost obținute atât organic, în principal datorită investițiilor în extinderea rețelei fixe de fibră optică, a pachetelor atractive de internet și date fixe, precum și prin mici achiziții, se arată în raportul financiar al Digi.

Serviciile de telecomunicații mobile au crescut de la aproximativ 3.404.000 de abonați la 31 martie 2019 la aproximativ 3.476.000 la 31 martie 2020, o creștere de aproximativ 2,1%. Creșterea abonaților de telefonie mobilă este parțial compensată de scăderea abonaților la internetul mobil. Venitul din telecomunicații mobile a crescut la o medie de 4,7 € / lună pentru perioada de trei luni încheiată la 31 martie 2020, de la 4,6 € anul trecut, o creștere de aproximativ 2,2%.

Raportul trimestrial Digi mai arată că la capitolul „alte venituri” sunt incluse în principal vânzările de echipamente, dar include și serviciile de filmare a evenimentelor sportive și veniturile din publicitate. Vânzările de echipamente includ în principal telefoane mobile și alte echipamente.

Creșterea serviciilor de cablu TV, internet fix și date, servicii de telecomunicații mobile și alte venituri a fost încetinită parțial de scăderea veniturilor din DTH și telefonie fixă, ca urmare a scăderilor numărului de abonați. Numărul de abonați DTH au scăzut de la 516.000 la 31 martie 2019 la 500.000 la 31 martie 2019, o scădere cu aproximativ 3,1%. Această scădere a fost determinată în principal de abonații DTH care și-au reziliat contractele, s-au mutat la concurenți sau au migrat de la serviciile DTH la serviciile de cablu TV ale Digi.

Abonații la telefonie fixă rezidențială au scăzut de la aproximativ 1.035.000 la 31 martie 2019 la aproximativ 943.000 la 31 martie 2020, o scădere cu aproximativ 8,9%, ca urmare a tendinței generale în raport de mutare a telefoniei fixă către servicii mobile.

În contex pandemic, în România, în perioada de restricții Digi a comunicat o creștere a utilizării serviciilor de internet fix și a televiziunii prin cablu de către clienții rezidențiali. “Necesitatea de a fi conectați și trecerea masivă la munca de acasă a contribuit la utilizarea susținută a serviciilor fixe. Acest model a fost reflectat în creșterea traficului cu 20-30% în special în a doua parte a zilei”, se mai arată în raportul trimestrial Digi, publicat la 15 mai 2020.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii