Cautare




, Contributor

Timp liber |
|

Dego.ro: Cum au reușit doi tineri oameni de marketing să lanseze un business de succes în pandemie

Până la intrarea României în stare de urgență, Elvis Floroiu şi Dan Dumitru lucrau cu entuziasm în departamentul marketing al uneia dintre cele mai importante agenții de turism de la noi. Cum pandemia a anulat mai toate vacanțele, cei doi au avut o superidee - să importe şi să comercializeze pe platforma dego.ro puzzle-uri 3D din lemn, origami 3D sau picturi pe numere, mizând pe dorinţa românilor de a-şi dezvolta sau descoperi latura creativă în perioada de consemn la domiciliu.
 aboneaza-te
Dan si Elvis

Cum s-a născut ideea acestei afaceri?
Dan Dumitru:
Debutul pandemiei ne-a găsit în departamentul de marketing al unuia dintre cei mai mari touroperatori din România. Activitatea redusă ne-a dat timpul de care aveam nevoie și poate și curajul de a face o mișcare pe care ne-o doream de ceva timp: să o luăm pe drumul antreprenoriatului. Aveam deja o mică agenție de marketing începută cu câteva luni în urmă, aveam câțiva clienți, iar în pandemie a apărut nevoia (sau dorința) de a face și altceva, de a ne completa activitatea cu încă una.
Elvis Floroiu: Într-o noapte a apărut dego.ro – The Hobby Society, din dorința de a servi nișa de pasionați de articole hobby și DIY (picturi pe numere, puzzle-uri 3D și multe altele) la standardele din e-commerce-ul actual. Am vrut să oferim trei lucruri la care ținem foarte mult: produse de cea mai bună calitate, livrare deosebit de rapidă, un customer service orientat către client. Iar după review-uri zicem că am reușit.

În cât timp ați lansat platforma dego.ro? Care a fost primul produs vândut?
Elvis Floroiu:
Trei săptămâni. Cam atât a durat totul, de la idee până la prima comandă, de la analiza de piață, achiziții, set-up – la prima vânzare din site. Experiența pe care o avem în marketing online și e-commerce ne-a ajutat să punem la punct un mecanism rapid și funcțional. Emoția a fost mare și numărul de comenzi pe care l-am primit, încă din ziua lansării, ne-a făcut să pierdem multe nopți, pentru a ne onora angajamentele față de clienții noștri. Primul produs vândut a fost o pictură pe numere, la numai 10 minute de la lansarea primelor ad-uri.

Ce vindeți cel mai mult în această perioadă?
Dan Dumitru: Core business, de la lansare până în present, au rămas picturile pe numere. Ne ajută și faptul că sunt ideale atât pentru adulți, care și-au dorit întotdeauna să poată picta, cât și pentru copii – care pot descoperi astfel pasiunea pentru pictură. Avem permanent în stoc și livrăm rapid, în toată țara, peste 100 de modele de picturi pe numere cu diverse tematici, de la portrete la imagini florale, peisaje și multe altele. După această categorie, în topul vânzărilor sunt goblenurile cu diamante, care necesită la fel de multă răbdare pentru realizarea unor tablouri de efect, urmate de puzzle-urile 3D cu până la 570 de piese, care au rol decorativ, dar pot fi folosite și ca jucării.

Și-au descoperit românii latura creativă în pandemie?
Elvis Floroiu: Dego.ro poate fi numit un „copil” al carantinei. Cu siguranță că în pandemie latura creativă a românilor s-a dezvoltat exponențial. Din discuțiile cu clienții Dego, dar și din analizele de vânzări și recurența clienților, am aflat că o mare parte dintre aceștia au mai încercat de-a lungul timpului diverse experiențe creativ-artistice, dar având mai mult timp la dispoziție în această perioadă, își dezvoltă și cultivă acum această pasiune.

Cum merge investiția acum?
Dan Dumitru:
Încă de la lansarea Dego.ro, la începutul lunii mai, am înregistrat creșteri ale vânzărilor de la lună la lună de peste 20%, fiind probabil un business atipic în această perioadă în care lumea, în general, are tendința să investească mai mult în artă sau activități creative de tip DIY. Având în vedere acest trend spectaculos, suntem pregătiți cu stocuri mari de produse atractive pentru perioada sărbătorilor de iarnă și nu numai, pentru a ne menține renumele câștigat.

Căror categorii de vârstă vă adresați?
Elvis Floroiu: Ne place să credem că dego.ro e pentru toți copiii, de la 4 la 70 de ani.

Ce sumă ați investit? Și în cât timp estimați că o recuperați?
Dan Dumitru:
Investiția inițială a fost de puțin peste 10.000 de euro, iar această sumă a fost recuperată în mai puțin de o lună, dar a fost reinvestită în dezvoltare online, cheltuieli de marketing și în diversificarea stocului de produse.

De unde vă aprovizionați?
Elvis Floroiu:
Pentru a menține un flux permanent de produse care să satisfacă cerințele pieței, am preferat să facem o selecție a furnizorilor și să optăm numai pentru produse de calitate achiziționate din spațiul comunitar UE, care să ne facă să obținem un grad mare de satisfacție din partea clienților Dego.ro. Nu am greșit făcând această alegere, contrar unei percepții deja tradițioanale în marketingul românesc ca „prețul vinde”.

Cât de important este marketingul pentru business-ul vostru?
Dan Dumitru:
Un procentaj semnificativ din veniturile realizate de Dego.ro se reîntoarce ca investiție în vizibilitate și promovare continuuă. Suntem un brand tânăr, dar ambițios. Dincolo de cifre, însă, noi considerăm că pasiunea și interacțiunea deosebită pe care o stabilim cu fiecare client dego.ro este cea mai bună investiție.

Unde vedeți Dego peste 2-3 ani?
Dan Dumitru:
Dego.ro este un start-up în care am pus multă pasiune într-un moment în care o mare parte din oameni au fost nevoiți să se reinventeze. Intenționăm să dezvoltăm continuu acest magazin online, cu diversificări de produse și noi game de modele. Este un proiect de suflet în care vom investi permanent, în paralel cu celelalte proiecte la care lucrăm în cadrul companiei, care este, la bază, una de servicii de marketing online și comunicare.

Care sunt pasiunile voastre? Ce vă place să faceți atunci când aveți timp?
Elvis Floroiu:
Ne cunoaștem și lucrăm împreună de mult timp, avem și pasiuni comune. Când nu pedalăm prin București, comentăm cărți, filme, temele zilei, iar când nu facem asta testăm restaurante.

Ce sfat aveți pentru cei care vor să se reorienteze, să-și schimbe domeniul de activitate și încă nu au găsit curajul să o facă?
Dan Dumitru:
Curaj, curaj și viteză! Dacă ai o idee, un vis, nu aștepta. Asumă-ți riscurile, ieși la luptă, reinventează-te și fii cu un pas înaintea schimbărilor impuse de alții sau de o conjunctură nefavorabilă.

.

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii