FacebookTwitterLinkedIn

În condițiile unei piețe a construcțiilor cu probleme, retailerii de bricolaj din România au obținut rezultate deosebit de bune și creșteri de două cifre ale afacerilor în decursul anului trecut, semn că românii își doresc în continuare să investească în construirea sau modernizarea proprietăților lor. 

Cel mai mare jucător de pe piață rămâne Dedeman, cu afaceri de 11 miliarde de lei (în jur de 2,2 miliarde de euro), o creștere de 10% față de anul 2021, arată o analiză Forbes. Profiturile afacerii fraților Pavăl s-au ridicat și ele la 1,7 miliarde de lei, iar numărul de angajați a ajuns la 12.245 de persoane la finalul anului trecut. Rețeaua sa numără 59 de magazine, potrivit informațiilor companiei. 

Și Leroy Merlin România a obținut anul trecut o cifră de afaceri  în creștere cu 14% față de anul precedent, de 2,9 miliarde de lei.

Rețeaua Leroy Merlin numără în România, începând cu luna iulie, după deschiderea din Arad, 21 de magazine în 15 oraşe. Magazinul din Arad este singurul inaugurat în 2023, restul proiectelor mari vor urma în 2024 şi 2025, informează compania. 

Profiturile au crescut anul trecut, potrivit platformei Termene, cu 26%, ajungând la 270 de milioane de euro, în timp ce numărul de angajați s-a ridicat la 2.870 de persoane la finalul lui 2023, cu 8% mai mulți decât în anul precedent. 

Compania are în desfășurare și remodelarea completă a magazinului Leroy Merlin Colosseum, de pe Şoseaua Chitilei din Capitală, cu finalizare în această vară. În plus, un accent tot mai mare se acordă vânzărilor online.  

Retailerul Arabesque, înființat în 1994 la Galați, a obținut anul trecut afaceri de 2,7 miliarde de lei, o creștere de 12% față de anul 2021, în timp ce profiturile au ajuns la 157 de milioane de lei, în scădere de 1%, după cum arată Ministerul de Finanțe. 

Rețeaua sa cuprinde 38 de centre comerciale în România, Moldova, Ucraina și Bulgaria, inclusiv magazinele MatHaus. Compania a deschis, la începutul acestui an, un nou magazin MatHaus la Suceava. 

Următorul în clasament este Hornbach, cu afaceri de 1,5 miliarde de lei anul trecut, o creștere de 16%, însă profituri în scădere de 36% față de 2021, ajungând la 35 de milioane de lei. Retailerul și-a crescut numărul de angajați cu 15% în 2022, la 1.156 de persoane, și a anunțat că are în vedere demararea construcției celui de-al zecelea magazin din România, la București sau Timișoara.