FacebookTwitterLinkedIn

Eficiența energetică primează în decizia de cumpărare a românilor anul acesta, care aleg articole sustenabile, cu un impact dovedit la nivel de creștere a eficienței energetice, arată o analiză a producătorului de tâmplărie Decoplast. Potrivit reprezentanților companiei, gamele superioare din portofoliul său, care optimizează consumul de energie și utilizează la maxim lumina naturală, generează peste 30% din vânzările producătorului, iar cererea pe categorie va crește cu până 10% anul acesta. 

”Este o direcție globală, la care România se aliniază din aceleași motive de bază: energia electrică este tot mai scumpă, iar resursele naturale din ce în ce mai puține și mai costisitoare. Să nu uităm, în plus, că trebuie să ne aliniem și noi la normele Near Zero Energy Building (nZEB) pentru toate tipurile de clădiri. Asta înseamnă că energia regenerabilă trebuie să acopere cel puțin 30% din consum într-o clădire cu standard nZEB”, explică Mirela Ivașcu, Managing Partner Decoplast.

Compania a încheiat anul 2022 cu afaceri de peste 65 milioane lei, în creștere cu 25% față de 2021, și a investit anul trecut peste 4,4 milioane lei într-o fabrică nouă, construită de la zero, mizând pe o creștere de 25% a capacității de producție, care va permite inclusiv extinderea pe piețe din afara Europei.

O tendință care se reflectă anul acesta atât în alegerile designerilor, arhitecților, dar și a clienților domestici, sunt produsele sustenabile, fie că sunt reciclate, artizanale sau au componente zero waste. În cazul tâmplăriei PVC, toate profilele produse de Decoplast au în compoziție minim 30% PVC reciclat.  

Tot în 2023 se observă o afinitate crescută pentru smart living, care se reflectă inclusiv în accesorii și device-uri aplicabile sistemelor de tâmplărie, cum ar fi  clanțe și yale inteligente, sau lacăte cu Wi-Fi și amprentă digitală.