FacebookTwitterLinkedIn

La nivel global, peste 50 de miliarde de GES (gaze cu efect de seră) sunt emise anual în atmosferă. În timp ce unele gaze cu efect de seră apar în mod natural, de la revoluția industrială, oamenii au crescut concentrația la niveluri nesustenabile, de aceea acum există mai mult dioxid de carbon în atmosfera noastră decât în orice moment al istoriei omenirii.

Ediția specială a Raportului Obiectivelor de Dezvoltare Durabilă din acest an arată că trebuie să ne intensificăm eforturile de a minimiza răul pe care-l producem. De la obiectele pe care le folosim, la cadourile pe care le facem, la ceea ce mâncăm, citim, sau ce combustibil folosim – totul ne impactează.

Dragoș Tuță, Fondator și Președinte Ambasada Sustenabilității în România spune că există speranță, dacă ne aliniem la un efort colectiv și la valori comune.

„La nivel mondial, economia s-a modificat, iar economia prezentului și viitorului este economia condusă după modelul de management sustenabil. În ultimii ani această tranziție către modelul de management sustenabil s-a intensificat din ce în ce mai mult, mai ales datorită faptului că Uniunea Europeană este organismul regional care accelerează cel mai puternic la nivel mondial în această în această tranziție economică. Prin urmare, nu vorbim nici de un trend, nici de alegeri pe care le fac doar unele branduri care sunt mai prietenoase, mai vizionare. Este vorba despre management organizațional”.

Dragoș Tuță, Fondator și Președinte Ambasada Sustenabilității în România

Ce presupune schimbarea

Dragoș spune că modelul de management sustenabil înseamnă un dialog continuu cu toți stakeholderii, deci și cu clienții, iar organizațiile care înțeleg și își conduc afacerile în mod sustenabil dau curs acestui demers cu părțile interesate. „Fără un astfel de dialog care presupune atât conversații la propriu, cât și foarte multă transparență din partea organizațiilor, adaptarea la modelul economic sustenabil nu poate există.

Dacă directorii generali și top management-ul nu realizează că profitul este consecința creării de valoare pentru toate părțile interesate și nu punctul de plecare pentru dezvoltarea și execuția strategiei, progresul va fi compromis. O companie trebuie să își stabilească un scop bazat pe valori, iar sustenabilitatea este în totalitate condusă de scop”.

Măsuri pentru a reduce amprenta de carbon

După realizarea inventarului de emisii, urmează etapele de identificare a oportunităților de reducere și setarea unor ținte pe termen scurt, mediu și lung. Planurile de acțiune ajută companiile să facă tranziția către afaceri mai verzi într-un mod cât mai concret. Aceste planuri sunt extrem de utile deoarece oferă un cadru robust deciziilor de investiții, făcând posibilă analiza și ajustarea proceselor și procedurilor în companii și pe tot lanțul de achiziții. Atât calcularea, cât și reducerea amprentei de carbon sunt procese ciclice, care necesită recalculare periodică, monitorizare permanentă și ajustare la nevoie.

Dragoș spune că pentru stabilirea obiectivelor corporative de reducere a emisiilor de carbon până la zero net în conformitate cu știința climatică companiile pot folosi resursele și metodologia pusă la dispoziție de inițiative internaționale precum Science Based Targets Initiative sau SME Climate Hub (dedicat companiilor mici și mijlocii).

Economia circulară „este esențială regândirea modelului clasic de afaceri într-un model circular, bazat pe reciclare, reutilizare și reducere. Până în 2050, cantitatea deșeurilor generate este estimată să crească cu 70%. O soluție la această problemă majoră de mediu o reprezintă economia circulară. Companiile trebuie să identifice oportunități de valoare în propria lor organizație pentru a se pregăti pentru tranziția de la economia lineară către economia circulară. Fără un progres concret în economia circulară, nu ne vom putea realiza obiectivele climatice și nici nu vom putea construi o lume mai sustenabilă, care să consume mai puțin din resursele limitate ale planetei”. (Dragoș Truță, Fondator și Președinte Ambasada Sustenabilitații)

La Chilli Ideas suntem singurii de pe piața produselor promoționalelor corporate care folosim Carbon Tracking Tool, o aplicație care calculează procentul de dioxid de carbon folosit pentru fiecare obiect pe care-l avem în portofoliu. Grija pentru mediu se traduce în opțiuni de cadouri din materiale reciclate, eco-friendly, durabile, calitative.

Intră pe pagina noastră de cadouri corporate de Crăciun și descoperă-le pe toate, integrate în campania Christmas in a Box.