Potrivit Sensor Tower, în Europa au fost cumpărate aplicaţii în valoare de 54,6 milioane de dolari în prima zi a Crăciunului. În 2020, europenii au cheltuit cu 29% mai mult față de Crăciunul din 2019, când suma a fost de 42,2 milioane de dolari.
Din suma totală, 36,6 milioane de dolari au fost direcționați către producătorii de jocuri, industrie care s-a bucurat de o creștere anuală de 21%. Cel mai vândut joc din ziua de Crăciun a fost Brawl Stars, care a atras 1,8 milioane de dolari. Dezvoltatorii celorlalte aplicaţii au beneficiat de o creştere anuală de 50%, de la 12 milioane de dolari în 2019. Cu 1 milion de dolari, Tinder a fost cea mai productivă aplicaţie de Crăciun.
Cei mai mulţi bani au venit din Germania, ţară care a investit 11 milioane de dolari în aplicaţii în ziua de Crăciun. Urmează Marea Britanie cu 10,4 milioane de dolari şi Franţa cu 5,7 milioane de dolari, potrivit aceleiași surse.
Cu toate acestea, Europa a înregistrat o creştere anuală mai mică decât cea de la nivel global. În întreaga lume, creşterea sumelor investite de Crăciun a fost de 34,5%. Suma din Europa reprezintă doar aproximativ 13% din banii investiţii în aplicaţii la nivel global de Crăciun.