Cautare




, Contributor

Tech |
|

Daniel Nicolae, CEO & Co-founder Innoship & Cornel Amariei, CEO .lumen, inovează sectorul tech

Doi tineri antreprenori și-au înființat business-uri chiar la începutul pandemiei și, deși au parte de o serie de obstacole, oportunitățile pe care le-au întâlnit le-au oferit creșteri neașteptate.  
tehnologie în mainile unui antreprenor

Cornel Amariei activează și aduce inovație în nișa tehnologiilor de asistență a nevăzătorilor, prin inventarea ochelarilor inteligenți .lumen (dotlumen), iar Daniel Nicolae și-a propus să revoluționeze sectorul e-commerce prin integrarea de tehnologii avansate în serviciile de curierat. Fiecare este un pionier în domeniul lui și fiecare duce noile tehnologii cu un pas mai departe.

Mai mult decât atât, cele două companii înființate de Cornel Amariei și Daniel Nicolae, .lumen și respectiv Innoship, sunt pe lista celor mai promițătoare 10 startup-uri din România, de urmărit în 2021.

Pandemia a oferit noilor tehnologii și digitalizării un impuls neașteptat. Totuși, cu ce provocări s-au confruntat cei doi antreprenori?

.lumen s-a transformat dintr-un proiect de cercetare într-o companie anul trecut, „fix la începutul pandemiei“, cum foarte bine punctează fondatorul ei, Cornel Amariei. El este unul dintre alumnii Forbes 30 sub 30, inventator recunoscut la nivel internațional, atât de comunitatea Forbes, cât și de către JCI care i-a acordat premiul „Ten Outstanding Young Persons of the World“. 

„Orice plan gândit înainte l-am aruncat la gunoi. A trebuit să-l refacem complet! Și am reușit să creștem atât de mult, de la 8-9 oameni câți eram în mai 2020, la aproape 40 câți suntem acum și să ne atingem targetul de 100 de angajați până la finalul anului!“, spune Cornel cu entuziasm. Și totul s-a petrecut în pandemie, la distanță, făcând lucruri pe care nu a crezut vreodată că o să le facă în contextul actual. „E incredibil de greu să dezvolți lucruri fizice la distanță, să testezi ce faci tot la distanță, dar suntem norocoși că niciunul dintre colegii noștri nu a avut acest virus“, adaugă el.

Pe de altă parte, în cazul companiei Innoship, pandemia nu a făcut altceva decât să-i accelereze creșterea la un nivel la care Daniel Nicolae nu s-a așteptat. A înființat în 2019 acest startup care oferă soluţii de livrare rapidă pentru companiile din industria de retail şi e-commerce. În doar 6 luni de la lansarea comercială, dezvoltatorul soluţiei de tip SaaS (software as a service) a obținut o finanțare de mai bine de jumătate de milion de euro din partea fondului de investiţii GapMinder. 

„Plecasem deja pe această verticală cu un avânt destul de puternic, iar COVID-19 nu a făcut decât să ne accelereze creșterea de business“, spune Daniel Nicolae. După ce a securizat investiția, antreprenorul a dat curs acestei creșteri accelerate.

Platforma Innoship aduce în prim-plan o nouă tehnologie care nu a mai existat până acum și care rezolvă probleme esențiale în curierat.

„Țin costurile sub control, cresc calitatea serviciului de livrare, așadar cresc experiența clientului final“, explică Daniel, pe scurt, filosofia din spatele business-ului său. A dezvoltat platforma, împreună cu alți trei parteneri, în urmă cu mai bine de un an, iar primii clienți au venit la începutul anului 2020. Ritmul de dezvoltare rapid a permis ca, în prezent, să gestioneze aproximativ 20.000 de comenzi zilnice.

Bineînțeles, a contat și sprijinul fondului de investiții care și-a adus nu numai un aport financiar, ci și know-how, oferindu-le capacitatea de a creiona modul de creștere a companiei, mai ales în condiții accelerate. „Am trecut prin aceste provocări care sunt, mai degrabă, ale unei companii în creștere“, subliniază Daniel.

Referitor la anul în curs, Amariei se așteaptă la progrese mai rapide, cu atât mai mult cu cât 2021 este anul .lumen, în care dă startul producției.

Antreprenorul a pus pe masa mai multor guverne ochelarii .lumen, reușind să obțină astfel o serie de pre-comenzi. Pentru că „scopul .lumen este să ajute, iar dorința noastră nu este ca nevăzătorii să plătească pentru acest sistem, ci ei să aibă nevoie de el și să găsească mecanismele guvernamentale sau prin asociații pentru a-l procura“, a explicat el de ce se adresează cu produsul lui instituțiilor, și nu direct persoanelor fizice. De altfel, România se află pe lista primelor țări beneficiare de ochelarii inteligenți .lumen. „O să anunțăm în curând lucruri foarte faine. Le avem deja, dar le ținem pentru niște momente mai frumoase de care ne putem bucura împreună“, a mai punctat el, fără să dea prea multe detalii.

Până acum ochelarii .lumen au fost testați cu ajutorul a 200 de nevăzători, dar cercetările nu s-au oprit aici. O nevoie pe care o are startup-ul său este să crească și să scape cât mai repede de limitările pe care pandemia le impune, consideră Amariei. „Am putea să fim 400 de oameni și tot nu am fi suficienți pentru ceea ce facem aici“, a spus el zâmbind. Pe de altă parte, Innoship, activând într-o nișă relativ nouă,  are nevoie să recruteze resurse foarte specializate. „Am simțit că am pitch-uit la oamenii de marketing mai mult ca la investitori!“, mărturisește Daniel Nicolae. Însă are mare încredere în inovația pe care o aduce și simte că soluția Innoship a venit la momentul potrivit, când antreprenorii sunt mai deschiși discuțiilor pe subiectul digitalizării.

Piața de curierat a ajuns la un nivel fascinant. Din estimările noastre sunt 800.000 de livrări pe zi, o creștere de 30% de la un an la altul, o piață care excelează cu niște adopții accelerate pentru servicii diferite de livrare: lockerele și easybox-urile sunt din ce în ce mai des întâlnite.Toți jucătorii din piața europeană au fost invadați de trafic, retailerii mari nu mai reușesc să țină lucrurile sub control, de aceea o soluție ca a noastră, care vede tot ce fac bun și, implicit, tot ce nu fac bun, devine extrem de relevantă în business-ul lor din e-commerce. Acum multe afaceri consideră Innoship ca fiind hub-ul principal prin care comunică cu firmele de curierat. E o bucată de business unde vor cheltui milioane de euro și care le poate crește afacerea sau le-o poate afecta dacă nu își deservesc bine clienții“, concluzionează Daniel Nicolae.  

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii