
În primele trei luni ale acestui an, cele cinci televiziuni din grupul Pro TV (CME România) au înregistrat o cotă de 30% din piața de publicitate. (Grupul cuprinde: Pro TV, Pro X, Pro Cinema, Pro 2, Pro Gold).
Cotele de piață au fost calculate pe baza punctelor de audiență livrate de televiziuni – GRP’30 pe targetul comercial (urban, 18 – 49 de ani), în trimestrul I 2019.
La rândul său, Intact Media Group (cinci televiziuni) are o cotă de 24,7%. (Grupul cuprinde: Antena 1, Antena 3, Antena Stars, Happy Channel, ZU TV).
Cele două grupuri rivale dețin o cotă de piață de aproape 55%.
Un grup în ascensiune este RCS&RDS (opt televiziuni) cu o cotă de piață de 5%.
Societatea Română de televiziune, reprezentată de TVR 1, TVR 2 și TVR 3, deține o cotă (ridicolă) de 1,1%, mai mică decât cotele grupurilor internaționale Discovery Communications (1,9%), Sony Pictures Televison (1,6%) și Disney (1,4%).