Grupul Pro TV (CME), care deține televiziunile Pro TV, Pro Cinema, Pro 2, Pro X și Pro Gold, a avut în ianuarie o cotă de piață de 22,01% la nivel urban, conform măsurătorilor Kantar Media.
Definiție: Cota de piață reprezintă numărul de persoane care s-au uitat la un post TV, într-un interval de timp (în acest caz, luna ianuarie 2019), raportat la totalul telespectatorilor din acel interval de timp.
La rândul său, Intact Media Group, care are în portofoliu televiziunile Antena 1, Antena 3, Antena Stars, Happy Channel și ZU TV, a avut o cotă de piață de 21,71%.
Cele două grupuri rivale au în total o cotă de piață de 43,72%. Adică, 43,7% dintre telespectatorii din mediu urban, au urmărit una dintre cele 10 televiziuni deținute de cele două grupuri, în cursul lunii ianuarie, dintr-un total de 67 de stații TV, cuprinse în monitorizarea Kantar Media.
TVR 1, TVR 2 și TVR 3 dețin o cotă de piață de 4,3%, mai mică decât cotele de vizionare ale RCS&RDS (4,49&) și România TV (6,26%).
TVR 3 a intrat în studiu de audiență în luna ianuarie 2019, având o audiență medie de 5.000 de telespectatori pe minut (toată ziua), la nivel urban. Este un rating mai mic decât al stațiilor Bollywood TV (8.000), Discovery Channel (9.000), Eurosport 2 (8.000) și Nick JR (9.000).
Pe de altă parte, primele cinci televiziuni din fruntea topului urban – Pro TV, Antena 1, Kanal D, Antena 3 și România TV – dețin o cotă de piață de 49,64%, adică jumătate din consumul de televiziune în zona urbană a României.