FacebookTwitterLinkedIn

În 2019, cele cinci televiziuni din grupul Pro TV (CME România, în curs de a fi preluat de fondul de investiție ceh PPF Group) au înregistrat o cotă piață de 29,3% din volumul de audiență livrată de piața TV. (Grupul Pro cuprinde: Pro TV, Pro X, Pro Cinema, Pro 2, Pro Gold).

Cotele de piață au fost calculate pe baza punctelor de audiență livrate de televiziuni – GRP’30 pe targetul comercial (urban, 18 – 49 de ani), în anul 2019.

Față de anul precedent, cota de piață a grupului Pro TV SRL a scăzut cu 1,3 puncte procentuale.

La rândul său, Intact Media Group (cinci televiziuni) a avut o cotă de 23,4%. (Grupul cuprinde: Antena 1, Antena 3, Antena Stars, Happy Channel, ZU TV). Cota de piața a grupului Intact s-a menținut la nivelul anului 2018.

Cele două grupuri rivale, Pro și Intact, dețin o cotă totală de piață de 52,7% (10 televiziuni) dintr-un total de 71 de stații cuprinse în sistemul național de măsurare a audienței.

Kanal D are o cotă de piață de 10,6%, mai mare cu 0,6 puncte procentuale față de anul precedent.

Grupul RCS&RDS (opt televiziuni) deține o cotă de piață de 5,6%.

Televiziunea publică, reprezentată de TVR 1, TVR 2 și TVR 3, a obținut o cotă de piață de 1,2%, sub nivelul unor grupuri comerciale cu televiziuni de nișă precum AMC Networks (2,2%), Discovery (1,9%), Disney (1,6%) și Sony Pictures Television (1,4%). Cu precizarea că televiziunea publică are 8 minute de publicitate pe oră, conform legislației audiovizuale, față de stațiile comerciale cu 12 minute de publicitate pe oră.