
Campania pentru promovarea spitalului de copii Gomoiu a fost derulată pe următoarele televiziuni, care au livrat următoarele audiențe: Antena 1 (157 GRP’30), România TV (137 GRP’30), Kanal D (79 GRP’30), Antena 3 (87 GRP’30), Pro TV (121 ), Realitatea TV (45), Digi 24 (87) și B1TV (17).
Pe baza punctelor de audiență (Gross Rating Points – GRP’30), clienții publicitari (în această speță Primăria Municipiului București) cumpără timpi de reclame la televiziuni. GRP-ul este negociat și cumpărat la un preț (Cost Per Point – CPP) de fiecare client pentru fiecare televiziune în parte. GRP-ul este moneda unică de tranzacționare a spațiului de publicitate TV.
„Forbes România” estimează că volumul de audiență de 732 GRP’30 reprezintă un buget de publicitate de 150.000 de euro, aplicând CPP-uri apropiate de rate-card.
O altă observație este că toate televiziunile de știri au beneficiat de această campanie, atât canalele de casă al primarului Gabriela Firea (Antenele și România TV), cât și Dig24. Astfel, pare că se explică atitudinea apatică a moderatorului Cosmin Prelipceanu la interviul cu primarul Gabriela Firea din urmă cu câteva zile.
O altă campanie derulată de Primăria Municipiului București, prin Administrația Municipală pentru Consolidarea Clădirilor cu Risc Seismic (AMCCRS), a fost „București trainic, consolidează!”.
Această campanie a adunat 1.666 de puncte de audiență GRP’30, până la finele lunii octombrie, și a fost difuzată pe următoarele televiziuni: Antena 1 (578 GRP’30), România TV (435), Kanal D (297), Antena 3 (234), Realitatea TV (59) și B1 TV (63).
Bugetul acestei campanii este estimat de „Forbes România” la 350.000 de euro.