Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Cum s-au promovat berarii pe televiziune: Ursus Breweries

ursus.png
Producătorul de bere Ursus Breweries a derulat campanii de publicitate TV pentru trei branduri din portofoliul său: Ursus, Timișoreana și Ciucaș, în perioada 1 ianuarie – 5 iunie 2013. Cel mai promovat brand a fost Ursus al cărui plan de media a cuprins 25 de televiziuni.

Spoturile de promovare pentru berea Ursus au adunat 2.603 puncte de audiență (Gross Rating Point – GRP’30) pe targetul comercial (urban, 18 – 49 de ani), în intervalul 1 ianuarie – 5 iunie a.c. Volum de audiență este mai mare cu 16,3% față de cel obținut în aceeași perioadă a anului trecut. (Pe baza GRP-urilor televiziunile cumpără timpi de publicitate la televiziuni.)

Dintre cele 25 de stații pe care a angajat campanii, Ursus a obținut cele mai mari volume de audiență pe Pro TV (670 GRP’30 target comercial), Antena 1 (635,6), Kanal D (221,4), Prima TV (186) și Antena 3 (142,4). Planul de media a cuprins toate canalele de știri, stațiile de filme AXN, AXN Sci Fi, Pro Cinema, TCM și Universal Channel și televiziunile muzicale Music Channel, Kiss TV și MTV România. La acestea s-au adăugat și canalele tematice.

În luna februarie, brandul Ursus nu a consumat deloc publicitate pe TV. În martie, volumul de audiență s-a ridicat la 681 GRP’30 target comercial. „Motoarele” promovării pe TV au atins turația maximă în luna mai, când au fost consumate 893,2 GRP’30 target comercial.

Cel de-l doilea brand promovat de producătorul Ursus Breweries a fost Timișoreana, care a acumulat 2.013,8 GRP’30 pe targetul comercial. Bugetul de audiență a fost mai mare cu 15,6% față de cel de anul trecut.

Spoturile Timișoreana au fost văzute pe 23 de stații TV. În planurile de media au fost incluse marile televiziuni generaliste – Pro TV (605,5 GRP’30), Antena 1 (468,5), Kanal D (171,1), Prima TV (118,7) – dar și stații „exotice” – dacă se poate spune așa: PPTV (Pescuit și Vânătoare – 2,9  GRP’30) și Transilvania Live (0,2 GRP ’30). Timișoreana s-a văzut și pe trei televiziuni de sport: Dolce Sport, GSP TV și Sport.ro.

La fel ca și brandul Ursus, Timișoreana nu a comunicat pe TV în februarie, dar s-a dezlănțuit în luna mai: 1.134,4 GRP’30.

Brandul Ciucaș a obținut o audiență de 994,8 puncte de audiență pe targetul comercial, la nivelul anului trecut (creștere de 0,6%). În ianuarie și februarie a fost absent de pe TV. În aprilie a comunicat numai pe Etno TV (21,3 GRP’30). Abia în aprilie a început ofensiva, cu 255 GRP’30, iar în luna mai a atins 570,1 GRP’30.

În perioada analizată, Ciucaș a avut campanii pe 20 de stații TV. În planul de media au fost incluse două canalele de știri – Realitatea TV (46,2 GRP’30) și România TV (27) și „muzicalele” Etno TV, Taraf TV, Favorit TV.

Producătorul de bere Ursus Breweries a consumat în total 5.612 GRP’30 pe targetul comercial, cu 2,9% mai mult decât anul trecut.

Mai citeste si cum s-au promovat brandurile producatorului de bere Bergenbier SA

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii