Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Cum s-au mișcat televiziunile de știri pe piața publicității – trimestrul I 2018

În primele trei luni ale acestui an, volumul de audiență livrat de nișa televiziunilor de știri pentru reclamele difuzate a fost de 64.832 puncte de audiență (GRP’) pe targetul comercial, în scădere cu 2,6% față de aceeași perioadă a anului trecut.
televiziune

Pe nișa știrilor, România TV a livrat cel mai mare buget de audiență pentru reclamele difuzate: 20.597 GRP’30 pe targetul comercial. Dar volumul este mai mic cu 12,1% față de primul trimestru al anului trecut.

Pe baza punctelor de audiență – Gross Rating Points (GRP’30) – clienții publicitari cumpără timpi de publicitate la televiziuni. GRP-ul pe targetul comercial este „marfa” tranzacționată, la prețurile reglate de cerere și ofertă (Cost Per Point – CPP).

Merită amintit că, în primele trei luni ale anului 2017, România TV și Antena 3 au fost televiziunile ocolite de către investitorii în publicitate (multinaționalele) din cauza politicii editoriale tendențioase pe care au derulat-o în timpul protestelor din Piața Victoriei împotriva OUG 13. Firește, România TV și Antena 3 s-au considerat atunci „victimele” conspirațiilor multinaționalelor la „înțelegere” cu Soros… De remarcat că volumul de audiență furnizat de România TV a scăzut în primele trei luni, în ultimii doi ani.

Spre deosebire de România TV, care a suferit pierderi de audiență, „colega de suferință” Antena 3 și-a crescut bugetul de publicitate cu 8% față de cel din trimestrul I 2017, ajungând la 16.291 GRP’30 pe targetul comercial.

Audiențele site-urilor de divertisment – MARTIE 2018

Digi24 a devenit un jucător demn de luat în seamă pe piața publicității, înregistrând un volum de 13.228 GRP’30 pe targetul comercial, în creștere cu doar 1,3% față de trimestrul I 2017.

Bugetul de audiență livrat de Realitatea TV a scăzut cu 3,8%, în timp ce B1 TV și-a mărit volumul cu 1,4% față de aceeași perioadă a anului 2017.

Volumul de publicitate pe nișa știrilor reprezintă 10,7% din totalul audienței TV, în primele trei luni ale acestui an.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii