Cele 64 de televiziuni, cuprinse în sistemul național de măsurare a audienței din România, au livrat un volum de 604.084 puncte de audiență pe targetul comercial (urban, 18 – 49 de ani) pentru reclamele difuzate în primele trei luni ale acestui an. Bugetul este mai mare cu 5,5% față de cel din primul trimestru al anului 2017, dar marile televiziuni n-au înregistrat creșteri notabile.
Pe baza punctelor de audiență – Gross Rating Points (GRP’30) – clienții publicitari cumpără timpi de publicitate la televiziuni. GRP-ul pe targetul comercial este „marfa” tranzacționată, la prețurile reglate de cerere și ofertă (Cost Per Point – CPP).
Pro TV a livrat cel mai mare buget de audiență pentru clienții publicitari: 154.772 GRP’30 target comercial, dar a înregistrat o creștere modestă față de aceeași perioadă a anului trecut: 2,6%. Totuși, bugetul este audiență este semnificativ, Pro TV deținând un sfert din piața de publicitate TV (25,6%).
Antena 1 a furnizat 110.919 GRP’30 target comercial, la nivelul primului trimestru din 2017 (scădere de 0,5%). Este cea de-a doua televiziune din piață în care investesc clienții publicitari, având o cotă din piața de publicitate de 18,6%.
De altfel, Pro TV și Antena 1 au livrat fiecare mai mult de 100.000 de puncte de audiență, la mare distanță de Kanal D, cu 74.324 GRP’30 target comercial. Dar televiziunea Kanal D a înregistrat o creștere de 21% față trimestrul I 2017. Cota de piață a televiziuni turcești este de 12,3%.
În top 10 televiziuni se remarcă „nume noi” care au livrat bugete importante de publicitate: Digi24 (creștere de 1,3%), Pro Cinema, parte a grupului Pro TV, cu o creștere de 14,8% și Comedy Central, cu o creștere de 18,3%, care a depășit televiziuni cu pretenții pe piața de publicitate.
O creștere importantă a bugetului de audiență înregistrat Național TV: 26%, cea mai mare din top 10.
VEZI AUDIENȚELE TELEVIZIUNILOR DE ȘTIRI – MARTIE 2018
Alte televiziuni care au înregistrat creșteri ale bugetelor de publicitate: Antena 3 (8%), Disney Junior (29%), AXN (2,6%), Kiss TV (31,1%), Paramount (30,5%), DigiSport 1 (13,6%), B1 TV (1,4%), TVR 1 (54,4%), History (56,1%) și Disney (35,1%).
TVR 1 ocupă locul 20 în topul general al publicității, cu un volum de 6.051 GRP’30 target comercial, în timp ce TVR 2 ocupă poziția 30, cu 3.430 de puncte de audiență.
Televiziuni care au suferit scăderi ale volumelor de audiență față de primul trimestru al anului trecut: România TV (-12,1%), Prima TV (-5,6%), Antena Stars (-25,5%), Pro 2 (-39,3%), Realitatea TV (-3,8%) și Happy Channel (-29,5%).
Primele 10 stații din topul publicității dețin o cotă de piață de 73,7% din volumul total de audiență livrat în primele trei luni ale acestui an. Celelalte 54 de televiziuni își dispută o cotă de 26,3%.