Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Cum a mers piața de publicitate TV în primul trimestru al anului 2018

În primul trimestru al acestui an, volumul de audiență furnizat de piața TV din România pentru reclamele difuzate este mai mare cu 5,5% față de aceeași perioadă a anului trecut. Pro TV deține o cotă de piață de 25,6% din totalul volumului de audiență, în timp ce Antena 1 are o cotă de 18,6%.
televiziune

Cele 64 de televiziuni, cuprinse în sistemul național de măsurare a audienței din România, au livrat un volum de 604.084 puncte de audiență pe targetul comercial (urban, 18 – 49 de ani) pentru reclamele difuzate în primele trei luni ale acestui an. Bugetul este mai mare cu 5,5% față de cel din primul trimestru al anului 2017, dar marile televiziuni n-au înregistrat creșteri notabile.

Pe baza punctelor de audiență – Gross Rating Points (GRP’30) – clienții publicitari cumpără timpi de publicitate la televiziuni. GRP-ul pe targetul comercial este „marfa” tranzacționată, la prețurile reglate de cerere și ofertă (Cost Per Point – CPP).

Pro TV a livrat cel mai mare buget de audiență pentru clienții publicitari: 154.772 GRP’30 target comercial, dar a înregistrat o creștere modestă față de aceeași perioadă a anului trecut: 2,6%. Totuși, bugetul este audiență este semnificativ, Pro TV deținând un sfert din piața de publicitate TV (25,6%).

Antena 1 a furnizat 110.919 GRP’30 target comercial, la nivelul primului trimestru din 2017 (scădere de 0,5%). Este cea de-a doua televiziune din piață în care investesc clienții publicitari, având o cotă din piața de publicitate de 18,6%.

De altfel, Pro TV și Antena 1 au livrat fiecare mai mult de 100.000 de puncte de audiență, la mare distanță de Kanal D, cu 74.324 GRP’30 target comercial. Dar televiziunea Kanal D a înregistrat o creștere de 21% față trimestrul I 2017. Cota de piață a televiziuni turcești este de 12,3%.

În top 10 televiziuni se remarcă „nume noi” care au livrat bugete importante de publicitate: Digi24 (creștere de 1,3%), Pro Cinema, parte a grupului Pro TV, cu o creștere de 14,8% și Comedy Central, cu o creștere de 18,3%, care a depășit televiziuni cu pretenții pe piața de publicitate.

O creștere importantă a bugetului de audiență înregistrat Național TV: 26%, cea mai mare din top 10.

VEZI AUDIENȚELE TELEVIZIUNILOR DE ȘTIRI – MARTIE 2018

Alte televiziuni care au înregistrat creșteri ale bugetelor de publicitate: Antena 3 (8%), Disney Junior (29%), AXN (2,6%), Kiss TV (31,1%), Paramount (30,5%), DigiSport 1 (13,6%), B1 TV (1,4%), TVR 1 (54,4%), History (56,1%) și Disney (35,1%).

TVR 1 ocupă locul 20 în topul general al publicității, cu un volum de 6.051 GRP’30 target comercial, în timp ce TVR 2 ocupă poziția 30, cu 3.430 de puncte de audiență.

Televiziuni care au suferit scăderi ale volumelor de audiență față de primul trimestru al anului trecut: România TV (-12,1%), Prima TV (-5,6%), Antena Stars (-25,5%), Pro 2 (-39,3%), Realitatea TV (-3,8%) și Happy Channel (-29,5%).

Primele 10 stații din topul publicității dețin o cotă de piață de 73,7% din volumul total de audiență livrat în primele trei luni ale acestui an. Celelalte 54 de televiziuni își dispută o cotă de 26,3%.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii