FacebookTwitterLinkedIn

Brandul Crocs, cunoscut pentru simpaticii și comozii papuci de plastic, preferați de toți cei care lucrează în picioare, a intrat în Topul Zece al celor mai dorite produse ale momentului.

Potrivit Lyst Index, Crocs se numără acum printre cele mai dorite branduri din lume, alături de nume consacrate din moda de lux, precum Saint Laurent, Prada, Miu Miu sau Bottega Veneta.

Lyst Index este, din 2017, barometrul industriei fashion. Organizația furnizează trimestrial analize despre brandurile care sunt hot, bazându-și cercetarea pe informații culese de la cei peste 200 de milioane de consumatori care folosesc aplicația Lyst, cărora li se adaugă sondajele făcute de platformele online, vizualizările de produse, engagement-ul din social media și rapoartele de vânzări ale brandurilor.

Lyst Index Top Ten a devenit un reper în industria fashion globală. Crocs este prezent în cea mai recentă ediție a acestui clasament cu modelul Crocs Pollex, realizat în colaborare cu designerul american Salehe Bembury, anterior vice-președinte la Versace, unde a fost responsabil cu linia de sneakers și încălțăminte masculină.

De altfel, colaborările din ultimii ani – cu branduri ca Balenciaga, Vivienne Tam, artiști precum Takashi Murakami sau vedete ca Justin Bieber și Post Malone – au schimbat mult percepția asupra brandului Crocs, deși produsele sale sunt aceiași papuci comozi din spumă de plastic, cu prețuri între 40 și 80 de euro, eventual accesorizați cu Jibbitz charms.

Anul trecut Crocs a avut venituri din vânzări de 2,7 miliarde de dolari, ceea ce, potrivit Forbes SUA, înseamnă că a vândut 115,6 milioane de produse, adică patru perechi pe secundă.

Crocs operează 373 de magazine în toată lumea – cele mai multe sunt în SUA, 173, și în Asia-Pacific, 153 -, dar vinde și prin propriile platforme online și prin mii de retaileri independenți.