FacebookTwitterLinkedIn

“Cred cu foarte mare tărie că dacă nu aș fi avut experiența serviciilor, a joburilor pe care le-am avut înainte de facultate, în vacanțele de vară din timpul liceului, în facultate, în mod sigur mi-ar fi fost mult mai dificil”, mărturisește Fondatorul Microgreens România.

El susține experiența ca angajat, atât în companii mici, cât și în multinaționale, întrucât îți formează noi perspective și, de asemenea, îți oferă un mediu prielnic de învățare. “Adică, în momentul în care parcurgi foarte multe departamente, de la Resurse Umane, la vânzări și la organizare administrativă operațională, știi de unde să începi”, adaugă Cristian.

Compania fondată în 2013 este, în prezent, cel mai mare producător de microplante din România. Întrebat de modul în care a gestionat afacerea în primii ani, acesta își amintește riscul asumat atunci când a hotărât să devină antreprenor: “Cu 30.000 de euro împrumutați pentru mașină, de la trei bănci în aceeași zi, am reușit să construiesc această afacere. De fapt, acesta să fie startul.”

Provocările din starea de urgență

Legat de parcursul Microgreens România, fondatorul companiei a prezentat dificultățile financiare cu care s-a confruntat în perioada stării de urgență: “În mai puțin de o săptămână, cei 95% din cifra de afaceri făcută cu această industrie s-a dus efectiv la zero”. Acest declin, însă, l-a motivat să găsească soluții rapide pentru a gestiona cât mai eficient situația.

Retrospectiv, Cristian spune că una dintre lecțiile pe care le-a învățat în timpul pandemiei este de a concretiza ideile, fără a mai amâna etape: “Un lucru pe care noi l-am învățat în vreme de pandemie și cred că asta ar trebui să ne rămână întipărită în minte în viitor, este să căutăm acele lucruri la care ne-am gândit la un moment dat să le facem; chiar dacă nu le-am făcut până acum pentru că eram foarte concentrați pe un tip de afacere obișnuită.”

Cristian Tudor a învățat să stabilească obiective înalte și să facă tot posibilul să le atingă: “Să ne uităm către lucrurile care au un potențial mult mai mare și să ieșim din zona de nișă. Sau poate o nișă, dar cu potențial global.”

https://www.facebook.com/forbesromania/videos/1164830010570688/