Cautare




, Contributor

ForbesForward |
|

Cristian Găvan, Fondator MAM Bricolaj: “În perioada asta, vânzările au explodat!”

Cristian Găvan a rămas plăcut surpins de schimbările pe care pandemia le-a adus asupra afacerii sale, MAM Bricolaj. În prima lună de izolare, vânzările au crescut cu 300%, datorită magazinului online.
 aboneaza-te
Cristian Gavan_Fondator MAM Bricolaj

 

A fost peste așteptări. Am fost ajutați de criză. Dacă ne propusesem o creștere medie pe tot anul de 20%, pe primele șase luni ale anului, am avut o creștere de 27%, comparativ cu anul trecut“, spune Cristian Găvan, Fondatorul MAM Bricolaj, în cadrul ediției #43 din Seria de evenimente online de business Forbes Forward.

Drept urmare, antreprenorul prezintă importanța mediului online în cadrul oricărei afaceri, indiferent de domeniul de activitate. “Am avut noroc că magazinele online funcționau. Magazinul online a funcționat în prima perioadă, în prima lună a crescut cu 300 % ceea ce mi s-a părut WOW”. În continuare, Cristian Găvan evidențiază motivele pentru care compania va investi în mediul online. Anul trecut, vânzările online au reprezentat 1,3% din cifra de afaceri, pe semestrul 1, iar aceasta cifra s-a dublat în primele șase luni din 2020.

Ne-a crescut numărul de vizitatori, ne-a crescut numărul de comenzi, ne-a crescut valoarea comenzii, valoarea coșului. Suntem optimiști.

Întrebat despre atitudinea sa în perioada de izolare, antreprenorul subliniat transformarea sentimentelor de neliniște în acțiuni concrete, de prevenire și aplanare a incertitudinii: “Evident că la început a fost o stare de teamă. M-am panicat. Este foarte adevărat, acea panică s-a materializat în niște comenzi interesante pentru angajații noștri, de produse alimentare, ca să le asigurăm un minim de subzistență. Apoi s-a materializat în discuții cu furnizorii, ca să-i liniștim că putem să le achităm facturile la timp, la unii le-am achitat și în avans. De asemenea, în discuții cu clienții, ca să vedem ce planuri au. Toți erau neliniștiți și blocați.

Strategie și schimbări

Din punct de vedere strategic, perioada de izolare nu a adus modificări vizibile asupra activității. Strategia MAM Bricolaj este caracterizată de prudență, iar omul de afaceri pune mare accent pe deținerea unor rezerve monetare. În schimb, pandemia a dus la amânarea deschiderii unui nou magazin în București, reprogramată pentru primăvara anului viitor.

De asemenea, Fondatorul MAM Bricolaj anunță inaugurarea a altor trei magazine. Fondurile provin din listarea la bursă al unui sfert din acțiunile companiei.

Mergem înainte, suntem în linie dreaptă, în septembrie va avea loc această listare la bursă. Sunt finalizate toate formalitățile. Aceste două milioane de euro pe care intenționăm să-i colectăm de pe piață vor fi folosiți pentru deschiderea a trei magazine. Un al treilea magazin în București și un magazin în Brașov, și Iași sau Cluj.

Concluzionând, Cristian Găvan sfătuiește antreprenorii la început de drum să lase banii să circule și să țină cont de dispersia riscului. “Să lăsăm banii să circule, să facem în continuare investiții, să ne plătim facturile, pentru că, dacă blocăm undeva, circuitul, furnizorii noștri și ceilalți cu care suntem interconectat vor fi de asemenea blocați sau vor bloca pe altcineva.”

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii