Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

ForbesForward |
|

Cosmin Dărăban, CEO și cofondator Gomag: Online-ul va transforma multe lucruri din viața noastră – modul în care lucrăm, modul în care consumăm conținut, cum comunicăm și modul în care facem cumpărături

Numărul de magazine online, precum și cererea de produse și servicii online va crește după criza provocată de pandemia de coronavirus, este de părere Cosmin Dărăban, CEO și cofondator Gomag, platformă locală de eCommerce înființată în 2005.
zaz-44 (1)

Forbes România: Ce decizii de business a luat compania dvs. de la izbucnirea epidemiei de coronavirus?

Obiceiurile și comportamentele de cumpărare, stilul de viață și prioritățile s-au schimbat într-un timp record. Imediat ce autoritățile au impus măsurile economice pentru situația de criză, am văzut, în decurs de ore, o creștere uriașă a cererii pentru servicii și produse online. De asemenea, a crescut și numărul afacerilor clasice care au vândut până acum doar offline, iar acum caută soluții rapide să intre online. Ceea ce caută oamenii de business care vor să intre în online se rezuma la 3 lucruri stringente: să înceapă repede, să poată accepta plata online și să își gestioneze magazinul simplu. Astfel, ne-am mobilizat să oferim opțiuni flexibile de creare de magazin online pe platforma Gomag, inclusiv magazine la cheie, integrări simple cu terțe părți (procesatori plată, transportatori, facturare) și investim mai mult timp și resurse în crearea de materiale educaționale care îi ajută pe clienții noștri să vândă online.

Principalul obiectiv al companiei este să avem grijă de comunitatea noastră. Ne-am concentrat în primul rând pe clienți, am luat legătura cu o parte dintre ei, cei mai afectați de situația curentă, și am căutat împreună soluțiile potrivite fiecăruia. La nivel de conținut, am calibrat strategia prin video marketing și pe blog pentru a răspunde întrebărilor comunității legate de contextul extern și de necesitățile punctuale ale fiecăruia.

Forbes România: Care sunt măsurile pe care compania dvs. le-a luat în sprijinul angajaților de la izbucnirea epidemiei de coronavirus?   

Procedurile de lucru, în cazul nostru, au fost foarte puțin afectate. Singura schimbare este că întreaga echipă Gomag lucrează de acasă. Discuțiile cu clienții se desfășoară în continuare online și telefonic, la fel cum au decurs și până acum. Experiența ne ajută să funcționăm normal chiar și în această perioadă. Colegii noștri sunt familiarizați cu munca de acasă, iar comunicarea la nivel intern a fost organizată din start prin mijloace online.

Comunicarea constantă și relevantă a fost întotdeauna unul dintre principiile de bază ale companiei, și este exact motivul pentru care platforma Gomag a devenit una dintre cele mai iubite soluții de eCommerce în România. Echipa noastră este prezentă pe baricade, răspundem întrebărilor clienților, creăm soluții noi în platformă, oferim asistență și sfaturi. Elementul cheie în această perioadă este deschiderea spre găsirea de soluții într-un timp foarte scurt. Noi suntem oameni realiști cu înclinație spre optimism, și vedem rapid oportunitățile, mai ales dacă îi ajuta pe clienții noștri să vândă.

Forbes România: Care ar fi măsurile guvernamentale ce ar trebui luate în următoarea perioadă de timp pentru atenua efectele negative ale coronavirusului asupra activității din sectorul în care activați?              

Activitatea noastră, la fel ca și activitatea în multe industrii, este condiționată de starea economiei. Compania Gomag reprezintă doar o verigă dintr-un ecosistem în care fiecare componentă joacă rol esențial: începând de la consumatorii care au nevoie de putere de cumpărare pentru a exista cerere, până la vânzătorii care au nevoie de cerere pentru a-și vinde produsele / serviciile, dar și furnizorii de produse si servicii, angajații, partenerii tehnici, de logistică, financiari și cei din cadrul legal. Prin urmare, avem nevoie de măsuri care să protejeze ecosistemul.

Cu siguranță nu suntem singurii care își doresc acest lucru, însă consider că este un moment foarte bun pentru a face pași în digitalizarea interacțiunilor dintre mediul privat și instituțiile statului. Tehnologia necesară există, iar perioada prin care trecem ne arată deja că această opțiune este mai mult decât fezabilă.

Forbes România: Care sunt scenariile posibile pe care le vedeți pentru business-ul dvs. dacă epidemia continuă și/sau ia amploare? Dar pentru întreaga economie românească?  

Există anumiți indicatori pe care îi luăm în calcul, însă nu ne hazardăm să facem previziuni. Cert este că, la nivel de nișe, statisticile ne arată deja industriile care cresc (produse alimentare, produse de ingienizare, îngrijire personală, sport indoor etc.) și cele care au înregistrat scăderi considerabile (fashion, auto, etc.).

Majoritatea clienților noștri s-au adaptat rapid, fie prin pivotare, fie alegând să reducă volumul activității și bugetele acordate campaniilor de marketing. Avem deocamdată un număr foarte mic de clienți care au fost afectați drastic de această situație – să închidă magazinul permanent sau să-l suspende pentru o anumită perioadă de timp.

Pot să afirm cu certitudine că numărul de magazine online, precum și cererea de produse și servicii online va crește. Persoanele care nu au mai făcut niciodată o achiziție online, o vor face acum, pentru că este mai sigur. Online-ul va transforma multe lucruri din viața noastră: modul în care lucrăm, modul în care consumăm conținut, cum comunicăm și modul în care facem cumpărături.

Forbes România: Cum credeți că ați putea ajuta comunitatea – socială și/sau de business?

Suntem implicați în zona de educare pentru eCommerce de ani de zile. În ultima perioadă ne-am intensificat eforturile în această direcție, organizăm în această primăvară singurul summit virtual pentru eCommerce din România, în cadrul căruia oferim acces gratuit la cunoștințele unor specialiști cunoscuți din acest domeniu. Gomag Virtual Summit are loc în perioada 7-9 aprilie.

De asemenea, postăm săptămânal webinarii live pentru comunitate, creăm ghiduri specifice pentru această perioadă și oferim sfaturi individuale pentru membrii comunității noastre. Cu platforma Gomag, clienții au mereu la dispoziție un întreg ecosistem pentru a vinde online: un site de vânzări construit pe baza bunelor practici, cu temă responsive, integrări predefinite cu peste 120 de aplicații și terțe părți, GoBots, pentru automatizarea task-urilor si suport dedicat, asigurat de o echipă experimentată. Oferim o soluție stabilă și rapidă pentru afacerile care vor să intre acum în online și punem la bătaie toate cunoștințele noastre, la fel cum am făcut și până acum.

 

 

 

              

 

   

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii