Cautare




, Contributor

CORONAVIRUS |
|

Coronavirus: Ce să mănânci în perioada de carantină, potrivit specialiștilor în nutriție

Ne convine sau nu, #stămacasă, ceea ce nu înseamnă că lumea s-a oprit în loc.   
 aboneaza-te
food

Continuăm să visăm, să muncim și să ducem un stil de viață sănătos. Legat de alimentația din această perioadă de autoizolare în care ne aflăm din cauza răspândirii noului tip de coronavirus, iată ce sfaturi ne oferă trei nutriționiști americani via Businessinsider.com.

Chiar dacă suntem nevoiți să ne izolăm la domiciliu pentru a stopa răspândirea COVID-19, nu înseamnă că trebuie să ne hrănim doar cu supă la plic, paste și orez fiert, potrivit medicului Caroline West Passerrello, purtător de cuvânt al Academy of Nutrition and Dietetics. Practic, este vorba despre același gătit dar cu resurse limitate. Cuvântul cheie: planificare.

Specialiștii în nutriție susțin că regula de aur, în astfel de situații de urgență, este să nu faci prozivii pentru o perioadă mai mare de două săptămâni. Cam atât durează și perioada de carantină.

Apoi, e important să faci ”curățenie” în frigider, dulap, cămară și să arunci tot ce este inutil sau expirat, spune Brigitte Zeitlin, dietetician și proprietar al BZ Nutrition. Și evită cumpărăturile în exces. Micile provizii sunt suficiente pentru a-ți asigura un confort mental.

O lista de bază ar trebui să includă alimente din toate grupele nutriţionale precum: proteine (conserve de carne, pește, fasole); legume și fructe congelate sau în conservă, rosii sau sos de roșii; cereale integrale (pâine, orez, quinoa), paste din grâu integral (sau năut); plus grăsimi sănătoase (ulei de măsline, nuci, unt de nuci).

De asemenea, trebuie să reţinem că multe produse pot fi consumate chiar și după data de expirare de pe ambalaj. „Suntem puțin paranoici în ceea ce privește datele de expirare. Este posibil ca o cutie de cereale expirată să nu fie la fel de fresh sau crocantă, dar nu-ți va face rău”, precizează Bonnie Taub-Dix, dietetician-nutriționist. Atenție, însă, la capacele bombate și la cutiile deteriorate, care indică alterarea produsului alimentar.

Apropo, e foarte bine să prepari în avans cantități mai mari din diverse mâncăruri, pe care să le congelezi ulterior. Multe mâncăruri gătite pot fi congelate în caserole până la o lună sau chiar două.

Important! Conservele și mâncărurile ambalate, cu termen extins de garanție, conțin mai multă sare, pentru a rezista o perioadă mai lungă fără să se altereze. Dacă vei fi nevoit să mănânci doar astfel de alimente un timp mai îndelungat, ai grijă să bei mai multă apă, pentru a evita deshidratarea. Aceasta cauzează oboseală, amețeli, crize de rinichi și alte simptome pe care nu ți le dorești într-o situație de urgență, precum carantina.

Referitor la hidratare, apa de la robinet este potabilă, dar dacă ai dubii o poți fierbe înainte de a o consuma. Deși este puțin probabil ca o carantină să perturbe aprovizionarea cu apă, o situație de urgență gravă ar putea limita accesul la apă potabilă. Prin urmare, n-ar fi rău să reducem consumul de sodiu și să salvăm orice lichid pe care îl putem bea: apa de la conservele cu năut sau fasole, sucul de la conservele cu fructe etc.

Majoritatea experților recomandă să avem o sticlă de 2 l de apă potabilă pe zi pentru fiecare persoană (și animal de companie) din casă.

În cele din urmă, nutriționiștii recomandă să acordăm prioritate acelor feluri de mâncare pe care le gătim și mâncăm cu plăcere. Chiar nu are rost să ne frustrăm gătind mâncăruri complicate sau care nu ne plac. Și, evident, să ținem la îndemână deschizătorul de capac, fără de care „carantina” riscă să se complice!

 

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii