Cautare




, Contributor

Reinventarea României |
|

Cornel Amariei, CEO .lumen – Empowering the Blind: „2021 este anul .lumen“

Pandemia a oferit noilor tehnologii și digitalizării un impuls neașteptat. Totuși, cu ce provocări s-a confruntat startup-ul tech .lumen, înființat chiar anul trecut de tânărul inventator Cornel Amariei?  
cornel-amariei (2)

Cornel Amariei are 27 de ani și este antreprenor român cunoscut pentru inventarea ochelarilor .lumen (dotlumen), un sistem de asistență pentru nevăzători. De altfel, inspirația i-a venit din familie, de la nevoile părinților lui, ambii având un handicap locomotor. 

Cornel a construit primul robot la 15 ani, a înființat primul club de robotică din licee și, la 16 ani a primit și prima ofertă de job. Tot în adolescență și-a început și prima afacere. De altfel, tânărul s-a implicat în multe proiecte ambițioase, iar până nu demult a ocupat și o poziție de Head of Innovation la Continental Automotive, una dintre marile companii din domeniu.

Iar acum compania sa se află pe lista celor mai promițătoare 10 startup-uri din România, de urmărit în 2021.

.lumen s-a transformat dintr-un proiect de cercetare într-o companie anul trecut, „fix la începutul pandemiei“, cum foarte bine punctează fondatorul ei, Cornel Amariei. El este unul dintre alumnii Forbes 30 sub 30, inventator recunoscut la nivel internațional, atât de comunitatea Forbes, cât și de către JCI care i-a acordat premiul „Ten Outstanding Young Persons of the World“. 

„Orice plan gândit înainte l-am aruncat la gunoi. A trebuit să-l refacem complet! Și am reușit să creștem atât de mult, de la 8-9 oameni câți eram în mai 2020, la aproape 40 câți suntem acum și să ne atingem targetul de 100 de angajați până la finalul anului!“, spune Cornel cu entuziasm, în cadrul unei noi ediții a emisiunii online Forbes Reinventarea României. Și totul s-a petrecut în pandemie, la distanță, făcând lucruri pe care nu a crezut vreodată că o să le facă în contextul actual. „E incredibil de greu să dezvolți lucruri fizice la distanță, să testezi ce faci tot la distanță, dar suntem norocoși că niciunul dintre colegii noștri nu a avut acest virus“, adaugă el.

Anul 2021 aduce însă foarte multă speranță și chiar dacă nu va rezolva toate problemele, Amariei se așteaptă la progrese mai rapide, cu atât mai mult cu cât 2021 este anul .lumen, în care dă startul producției. 

Cornel a pus pe masa mai multor guverne ochelarii .lumen, reușind să obțină astfel o serie de pre-comenzi. Pentru că „scopul .lumen este să ajute, iar dorința noastră nu este ca nevăzătorii să plătească pentru acest sistem, ci ei să aibă nevoie de el și să găsească mecanismele guvernamentale sau prin asociații pentru a-l procura“, a explicat el de ce se adresează cu produsul lui instituțiilor, și nu direct persoanelor fizice. De altfel, România se află pe lista primelor țări beneficiare de ochelarii inteligenți .lumen. „O să anunțăm în curând lucruri foarte faine. Le avem deja, dar le ținem pentru niște momente mai frumoase de care ne putem bucura împreună“, a mai punctat el, fără să dea prea multe detalii.

Până acum ochelarii .lumen au fost testați cu ajutorul a 200 de nevăzători, dar cercetările nu s-au oprit aici.

„Să pui un produs pe piață durează 6 -7 ani, ori noi ne mișcăm la o viteză de 10x mai rapid. Produsele există, ne plimbăm cu ele pe aici, dar nu suntem gata să le arătăm. Nu este momentul să le arătăm, dar se apropie foarte curând“, a subliniat Amariei.

De altfel, tânărul antreprenor nu a dorit să ofere detalii nici legate de investiții, menționând doar că sunt prioritare. „Ridicăm runde din 3 în 3 luni, din 4 în 4 luni, avem un runway suficient pentru a ne dubla din nou echipa și să ne atingem targetul de 100 de angajați până la finalul anului. Urmărim tot timpul dacă ceea ce facem este ce ne dorim, dar o creștere e incredibil de dificilă pentru că prioritățile se schimbă din a pune pe piață produsul, în a te asigura că funcționează. Scriem cartea despre a crea sistemele de asistență tehnologică pentru persoanele cu dizabilități. Sunt foarte puține companii care fac asta la viteza pe care o facem noi“, a argumentat el.

O nevoie pe care o are startup-ul său este să crească și să scape cât mai repede de limitările pe care pandemia le impune, consideră Amariei. „Am putea să fim 400 de oameni și tot nu am fi suficienți pentru ceea ce facem aici“, a spus el zâmbind. Evident că își dorește să lucreze într-un ritm mai accelerat, dar mai presus de creștere, antreprenorul vrea să-și desfășoare activitatea într-un mediu în care sunt cu toții în siguranță. A învățat cu timpul să se bucure de călătorie, și nu neapărat de atingerea destinației finale. Intuiește că următorul trend în tehnologie va fi „environmental, social, and governance (ESG)“ și speră să-și aducă și el contribuția în acest sens.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii