“Suntem într-un moment de turnură, cel puțin în sectorul energiei, moment în care România trebuie să ia niște decizii strategice“, spune Corina Popescu, CEO Electrica. Într-adevăr, sectorul energetic a fost marcat de mai multe momente cheie, iar provocările aduse de pandemie au fost dublate de schimbări majore în rândul producătorilor și al furnizorilor. Deși “2020 a fost un an al extremelor și al provocărilor“, Electrica a conturat o serie de obiective ambițioase, plănuind să se remarce pe piața energiei prin decizii strategice, îndreptate către consumator. “Planurile la nivelul grupului Electrica sunt destul de ambițioase și pentru 2021, așa cum au fost și pentru 2020. În cadrul strategiei aprobate la nivelul grupului, ne dorim ca 2021 să fie anul în care ne dezvoltăm. Anul 2020 a fost un an de consolidare a business-ului existent, 2021 ne dorim să fie un an al dezvoltării liniilor de business existente. Așa cum am declarat, ne dorim să fim mult mai activi pe partea de producție, să ne dezvoltăm anorganic activitățile existente, poate să ne dezvoltăm și la nivel regional. Poate e momentul ca Electrica să facă pasul și la nivel național. Sper să reușim să ne păstrăm ritmul, entuziasmul“, a punctat Corina Popescu. Compania își propune să devină cu mult mai activă pe segmentul de producție, în timp ce vizează consolidarea poziției sale la nivel național. Un alt obiectiv important pentru Electrica este extinderea la nivel regional, întrucât “piețele sunt cuplate și oferă de data aceasta mult mai multe posibilități“. Până atunci, Corina Popescu adaugă: “Trebuie să învățăm să fim mai buni, mai flexibili și mai disponibili pentru consumatorii noștri.“
În același timp, pentru Tinmar Energy, una dintre prioritățile principale a fost să se adapteze la noul context economic și să își urmărească obiectivele pe termen mediu și lung, în vederea continuității cu succes a business-ului. „E foarte important să învățăm să ne adaptăm, indiferent de climatul de business existent, fie că vorbim de pandemie, fie că vorbim de alte crize sau alte bariere care pot apărea la nivel legislativ și care pot afecta un business, indiferent de natura lui. Industria energetică este, într-adevăr, o industrie cu multe provocări și asta ne-a forțat cumva să fim foarte dinamici și să avem o viteză de reacție adaptată la nivelul și la climatul de business existent în România”, a prezentat Carla Parnică, Marketing & PR Manager Tinmar Energy. Potrivit acesteia, experiența anilor trecuți a contribuit la gestionarea cât mai eficientă și, desigur, cât mai precaută a afacerii. Compania și-a setat o lista de obiective ambițioase pentru anul curent. Unul dintre acestea “a fost deja atins anul trecut, când am intrat în top 10 branduri românești; era un obiectiv pe care l-am setat în 2019. Noi am setat acest obiectiv pe o perioadă medie-lungă și iată că a fost cu succes atins”, menționează managerul, adăugând faptul că Tinmar are în vedere și este atingerea unui număr de un milion de clienți casnici în portofoliul său de consumatori. Tinmar Energy deține deja un portofoliu mare de clienți industriali și o cotă de piață de 8%. De asemenea, din punct de vedere al energiei regenerabile, Tinmar deține 7 parcuri fotovoltaice cu putere instalată de 60 MWh, și are în vedere consolidarea acestui sector. „Viitorul e verde, așa ar trebui să fie la nivel european, pentru că suntem într-o piață competitivă europeană și trebuie să ne atingem aceste obiective, nu doar că cetățeni sau ca furnizori, ci ca țară. E important să învățăm să consumăm energia sustenabil și să lăsăm un viitor mai curat generațiilor următoare”.