FacebookTwitterLinkedIn

Un robot echipat cu camere, un ecran LED și roți pentru a se deplasa îi întâmpină pe vizitatori în holul celui mai mare sediu de telefonie mobilă din Coreea de Sud. Le verifică temperatura și oferă dezinfectant noilor veniți, relatează Reuters.

“Vă rugăm să țineți seama de distanțarea socială”, le reamintește politicos robotul cetățenilor care stau prea aproape unul de celălalt în incinta SK Telecom. Această companie coreeană a apelat de mai multă vreme la ajutorul roboților pentru a îndeplini diverse sarcini, precum fabricarea de bunuri sau curățenie. Noua tehnologie primește un upgrade pe măsură ce mai multe companii se străduiesc să reducă contactul uman pentru a preveni răspândirea coronavirusului.

Robotul a fost dezvoltat de Omron Electronics Korea și SK Telecom. Omron Electronics Korea este un furnizor de soluții de automatizare industrială. Noul robot poate transmite datele serverului său în timp real, fiind dotat cu tehnologia 5G. Dacă temperatura cuiva depășește 37,5 grade Celsius, atunci robotul declanșează o alarmă. De asemenea, acesta utilizează inteligența artificială (AI) prin care poate detecta adunările de persoane. Astfel, le anunță că trebuie să păstreze distanța. De asemenea, robotul poate detecta când cineva nu poartă mască.

Robotul este dotat și cu două pulverizatoare cu dezinfectant, reușind să omoare microbii în proporție de 99% pe o suprafață de 33 mp în doar 10 minute.  Ra Kyhong-hwan, șeful cooperării în domeniul afacerilor de date la SK Telecom și unul dintre dezvoltatorii proiectului, a declarat “Robotul ajută la reducerea contactului între persoane și la reducerea timpului pentru luarea temperaturii la intrarea în clădire, iar tehnologia AI impune precizie”.