FacebookTwitterLinkedIn

Aleco Air, business 100% românesc, a reușit să își facă un renume atât pe piața B2B, cât și B2C printr-o selecție riguroasă a produselor lansate pe piață.

„Doar 1% dintre mostrele pe care le primesc trec mai departe, spre clienții finali”, spune Alex Ţuca, invitat la Complex Made Simple, alături de Cristi Movilă, VTEX.

Compania AlecoAir, activă în producţia şi distribuţia de aparate pentru tratarea aerului şi soluţii de mobilitate electrică. „Suntem un lider pe piața pe care activăm. Am dat un trend pe care l-am format și o categorie de care mulți nu aveau habar acum 10 ani. (…) În poziția in care eram la începutul pandemiei aveam o cerere destul de mare în spate, iar noi eram pregătiți. Atunci a venit o cerere foarte mare pe partea de purificatoare de aer.” apune Țuca.

Compania a început cu dezumidificatoare la început, iar pe atunci se adresau mai mult proiectelor din domeniul construcțiilor. Astăzi, piața puruficatoarelor a luat un mare avânt, iar tehnologia a evoluat extraordinar de mult în ultimii ani.

Pandemia a influențat în mod positiv business-ul antreprenorului, iar singurele provocări au fost pe partea de transport. În ceea ce privește conflictul ruso-ucrainean, Alex Țuca spune că a înghețat puțin piața la început, însă „ pe transporturi nu s-a văzut nimic, iar marile stocuri erau făcute deja din timpul sezonului și nu ne-am mai intersectat cu noi pericole”, adaugă CEO-ul Alexo Air. De asemenea, acesta mai subliniză faptul că nu este surprins de inflația cu care se confruntă România și spune că una dintre măsurile pe care le-a luat a fost de înghețare a prețurilor pentru a nu afecta clienții.

Află mai multe despre afacerea Aleco Air din podcastul Complex Made Simple, alături de Cristi Movilă (VTEX) și Alex Țuca