Companiile au început să își transporte mărfurile, în ultimii ani, în propriile containere (shipper-owned container), pentru a obține o reducere de până la 20% a costurilor de transport maritim. În România, însă, neînțelegerea modului în care funcționează piața și ”frica de necunoscut” împiedică firmele să adopte această metodă.
„Multe companii nu înțeleg încă modul în care funcționează acest tip de transport și frica de necunoscut le împiedică să vadă avantajele acestui fel de a face comerț. Noi oferim această alternativă de transport care este mai eficientă cu până la 20% față de cel cu containere tradiționale. Mai ales în această perioadă tulbure din punct de vedere economic și politic, aceasta poate constitui o bună metodă de eficientizare a costurilor”, declară Paul Mateescu, directorul general al Pabllo Logistics.
Containerele de tip Shipper-Owned Container (SOC) reprezintă o alternativă la tipul clasic de transport, pentru că este mai ieftină, mai flexibilă, și la fel de sigură precum transportul mărfurilor în containerele deșinute de companiile maritime de linie containere (carrier own container – COC).
În Europa de Vest și SUA, peste 40% din traficul de mărfuri se face cu containere SOC și sunt folosite inclusiv de liniile maritime tradiționale. În România, însă, doar câteva companii folosesc acest tip de containere.
Containerele deținute de companiile maritime de linie pot fi supuse unor restricții privind greutatea și/sau tipul de marfă pe care îl transportă. Astfel de condiționări nu există în cazul containerelor SOC, care pot fi utilizate inclusiv pentru transportul de mărfuri în zone greu accesibile, unde proprietarii de containere COC nu vor să facă livrări.
De asemenea, pentru containerele SOC nu se plătesc penalități de staționare și depozitare (demurrage and storage). În cazul containerelor care aparțin companiilor maritime, aceste costuri pot ajunge până la 100 de dolari/zi/container.
Pabllo Logistics este o companie românească cu capital privat care prestează servicii de transport maritim, aerian si rutier, dar și servicii de consultanța în transport, import-export, formalități și comisionariat vamal.