Pe măsură ce China va începe să restricționeze exporturile de grafit, un element esențial în producerea bateriilor, companiile miniere din restul lumii se grăbesc să înceapă noi exploatări pentru a asigura aprovizionarea pentru următoarea generație de vehicule electrice.
China a anunțat recent că va solicita permise de export pentru unele produse din grafit pentru a-și proteja resursele de minerale și dominația în producția acestora, relatează Reuters.
Cel mai mare producător și exportator de grafit din lume rafinează, de asemenea, mai mult de 90% din materialul utilizat în bateriile vehiculelor electrice.
Următoarea generație de vehicule electrice urmează să intre în producție în jurul anului 2025, iar câțiva producători de automobile au căutat alternative pentru a acoperi lipsurile de aprovizionare, după ce anii de pandemie au evidențiat riscurile dependenței excesive de o singură sursă.
Pentru a rămâne în fruntea unei industrii în schimbare rapidă, producătorii de mașini au investit direct în proiecte miniere pentru a-și asigura materiile prime.
Dar deschiderea unei mine durează între cinci și zece ani, ceea ce înseamnă că Beijingul își va păstra supremația în furnizarea de grafit timp de cel puțin o jumătate de deceniu de acum încolo, deoarece proiectele concurente sunt în mare parte încă în fazele de pre-producție.
„Ceea ce China spune Occidentului cu această decizie este că nu vă vom ajuta să faceți mașini electrice, trebuie să vă găsiți propria modalitate de a face asta”, a spus Hugues Jacquemin, CEO-ul Northern Graphite.
China domină și sectorul altor minerale esențiale, inclusiv cobalt, nichel și mangan și pământuri rare.