Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Sănătate |
|

Companiile farmaceutice cu cele mai mari bugete de publicitate pe televiziune – trimestrul I 2018

Reclamele pentru brandurile de medicamente fără prescripție medicală (OTC - Over the Counter) și suplimente alimentare sunt „vedetele” calupurilor de publicitate TV. Nu există o pauză de publicitate fără o astfel de reclamă. Mai ales în sezonul de iarnă!
medicamente_farma.jpg

În primul trimestrul al acestui an, 31 de companii farmaceutice și de retail farmaceutic, monitorizate de „Forbes România”, au comandat reclame care au acumulat un volum de audiență de 134.101 GRP’30 pe targetul comercial (urban, 18 – 49 de ani).

Bugetul de audiență a fost cu 6,1% mai mare decât cel înregistrat în aceeași perioadă a anului trecut.

Notă: Pe baza punctelor de audiență (Gross Rating Points – GRP’30), clienții publicitari cumpără timpi de reclame la televiziuni. GRP-ul este negociat și cumpărat la un preț (Cost Per Point – CPP) de fiecare client pentru fiecare televiziune în parte. GRP-ul este moneda unică de tranzacționare a spațiului de publicitate TV.

Volumul obținut de cele 31 de companii reprezintă 22,2% din bugetul total de audiență livrată de piața TV în perioada amintită. Este cea mai mare cotă de piață deținută de un sector de activitate, peste cotele deținute de companiile de comunicații, retail sau producătorii de branduri de îngrijire personală.

Cel mai mare consumator de publicitate TV pe această nișă este Zdrovit, distribuitor de produse farmaceutice pe bază de vitamine, suplimente alimentare, OTC și produse de îngrijire orală. De altfel, Zdrovit ocupă primul loc în topul general al consumatorilor de publicitate TV, înregistrând o creștere a volumul de audiență de 3,2% față de primul trimestru al anului trecut.

La mare distanță de Zdrovit, se află companiile GlaxoSmithKline, cu 9.735 GRP’30 target comercial (scădere de 11%), și Terapia, cu un buget de 9.570 puncte de audiență pe targetul comercial (creștere de 17,6%).

Multinaționala Reckitt Benckiser are în portofoliul său medicamentele Nurofen și Strepsils (OTC), dar și brandurile Cillit Bang, Calgon și Vanish. Monitorizarea „Forbes România” nu arată consumul de publicitate pe Nurofen și Strepsils. Pentru toate brandurile sale, Reckitt Benckiser a obținut un volum de audiență de 17.935 GRP’30 target comercial, ocupând locul 3 în topul general al consumatorilor de publicitate TV.

Printre companiile care și-au crescut consumul de publicitate TV comparativ cu trimestrul I 2017 se numără: Biofarm (43,5%), Sanofi-Aventis (27,2%), Naturpharma Products (85,3%), Sandoz (23,8%), Berlin-Chemie (145,4%), Bayer (9,6%), Angelini Pharmaceuticals (25,5%) și Queisser Pharma (165,5%).

Printre firmele care și-au redus consumul față de aceeași perioadă a anului 2017 se numără: Johnson & Johnson (-24,4%), Walmark (-24,2%), rețeaua de farmacii Sensiblu (-41,1%), Omega Pharma (-23%), Boiron (-18%) și Zentiva (-54,2%).

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii