FacebookTwitterLinkedIn

Chiar dacă, la nivel național, nu au fost multe livrări de clădiri de birouri anul acesta, segmentul de office din Iași a avut parte de un an bun, odată cu finalizarea proiectului grupului Iulius, Palas Campus, de 60.000 mp. Astfel de proiecte mențin dinamica multor furnizori de soluții de fit-out, precum Zafit, care a raportat o creștere a cifrei de afaceri cu 90% în 2023 față de anul trecut, până la peste 1,2 milioane de euro. 

Din volumul total de business, 60% provine din domeniul birourilor și 40% din domeniul comercial, iar conducerea companiei Zafit estimează că ponderea veniturilor generate de proiectele de office va crește în anul 2024 în raport cu rezultatele din 2023. 

În ce privește domeniile de activitate ale clienților Zafit, pe segmentul office primează cei din IT&C și automotive, iar în cel comercial cei mai numeroși clienți vin din retailul de modă, îmbrăcăminte, echipamente sportive și încălțăminte.

Anul acesta, numărul clienților Zafit a ajuns la 26, față de 18 companii anul trecut, în timp ce numărul de proiecte se ridică la 42 anul acesta, în creștere în raport cu cele 37 de proiecte din 2022, informează compania.

“În anul 2024, tendința principală va fi spre o revenire generală a angajaților la birouri. Nu degeaba mulți chiriași mari aleg să țină clădirile la un grad de ocupare de 20% în prezent și mizează pe revenire treptată anul următor. Cu siguranță, vom vedem o creștere a pieței românești de fit-out și în anul 2024. (…) În 2024 ne vom dezvolta mai mult în Iași și în județele din zona Moldovei în sectorul office și vom avea proiecte noi din domeniul comercial la nivel național”, declară Claudiu Palaghiu, Managing Director și fondator al companiei Zafit. 

Potrivit analizelor Zafit, în zona comercială sunt liste de așteptare pentru spațiile comerciale din mall-urile mari din țară. Pe de altă parte, în domeniul office companiile se orientează spre spații mai mici și care promovează ideea de coworking.