Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

Topuri |
|

Comisia Europeană: România, printre statele membre UE cu cel mai deficitar sistem în adoptarea digitalizării

La finalul lunii trecute, Comisia Europeană a publicat ediția 2020 a „Digital Economic and Society Index” (DESI), un studiu anual care evaluează performanța digitală a Europei și urmărește evoluția statelor membre ale UE în ceea ce privește competitivitatea digitală.
 aboneaza-te
shutterstock_1144449164

România s-a clasat pe locul 26 din 28 între statele membre, poziție obținută în baza a cinci criterii cheie – conectivitate, capital uman, utilizarea serviciilor de internet, integrarea tehnologiei digitale și serviciile publice digitale, se arată într-un comunicat remis la redacție.

În ciuda unui sector IT puternic și a reputației bune a companiilor din domeniul tehnologiei, România este încă deficitară în comparație cu alte state membre ale UE la adoptarea digitalizării în sectorul privat și cel public.

„Rezultatele studiului, deși alarmante, nu vin ca o surpriză pentru antreprenorii români din domeniul tehnologiei. Majoritatea companiilor de IT dezvoltă produse pentru piețele externe sau vizează multinaționale care înțeleg valoarea adăugată a soluțiilor tehnologice avansate. Este un paradox că în ​​România, care este renumită de altfel pentru experții în IT, majoritatea IMM-urilor locale sunt rezervate în fața transformării digitale. Adoptarea digitalizării ar trebui considerată o investiție și nu o cheltuială, iar in unele cazuri nici nu se poate vorbi despre investiție, pentru ca este vorba pur si simplu despre utilizarea de servicii digitale”, a declarat Liviu Apolozan, fondator DocProcess.

Conform studiului, la categoria servicii publice digitale și utilizarea serviciilor de internet, România s-a clasat pe ultimul loc în UE. La integrarea tehnologiei digitale, care include adoptarea de către IMM-urile locale a soluțiilor digitale, țara noastră ocupă penultimul loc.

Studiul arată că doar 23% dintre companiile românești transmit informații prin canale electronice, comparativ cu 34% media din UE, și doar 8% folosesc rețele de socializare (media din UE fiind de 25%).

Începând cu 2019, 11% dintre IMM-urile românești au migrat la vânzări online și doar 5% din cifra de afaceri totală a fost generată prin platformele de e-commerce, comparativ cu media din UE de 11%. În plus, statisticile mai arată că, IMM-urile românești au făcut cele mai mici investiții în tehnologie în cursul anului 2019 dintre toate statele membre ale UE.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii