Comisia Europeană a solicitat Google să vândă o parte din serviciile sale de publicitate pentru a asigura concurenţa în sectorul publicităţii online, care este un sector extrem de profitabil.
Comisia Europeană: „Am informat Google în legătură cu opinia sa preliminară potrivit căreia firma a încălcat reglementările antitrust UE distorsionând competiţia în industria publicităţii.
Susţinem că Google favorizează propriul său afişaj publicitar în detrimentul rivalilor care furnizează servicii de publicitate şi editorilor online. Prin urmare, opinia preliminară a Comisiei este că doar prin vânzarea de către Google a unei părţi din serviciile sale vor fi rezolvate problemele de concurenţă.”
Margrethe Vestager, comisarul european pentru Concurenţă: „Google colectează datele utilizatorilor, vinde spaţiu publicitar şi acţionează ca un intermediar pe segmentul publicităţii online.
Astfel încât Google este prezent la aproape toate nivelurile lanţului de aprovizionare adtech. Suntem îngrijoraţi că Google ar fi putut folosi poziţia sa pe piaţă pentru a-şi favoriza propriile sale servicii intermediare”, conform Agerpres.
Margrethe Vestager a precizat că practicile Google sunt ilegale conform reglementărilor UE privind concurenţa.