
Miliardarul Mukesh Ambani pregătește relansarea unei băuturi răcoritoare, Campa Cola, care în anii 70 a fost substitutul indian pentru Coca-Cola.
Reliance Group, conglomeratul controlat de Mukesh Ambani, a anunțat că, începând din vara aceasta, va reintroduce pe piața indiană băutura răcoritoare Campa Cola în trei arome: cola, lămâie și portocale.
Anunțul a provocat un val de nostalgie pe social media, în special în rândul indienilor de vârstă mijlocie, care cunosc Campa Cola din copilărie.
Campa Cola a ținut loc de Pepsi și Coca-Cola în sudul Asiei într-o perioadă în care acestea nu au mai fost disponibile. Cele două mărci americane au pătruns pe piața indiană în anii 50, dar apoi s-au retras în anii 70, după ce guvernul indian a adoptat o lege care obliga producătorii de băuturi răcoritoare să facă publice rețetele și compoziția băuturilor.
În absența acestora, Campa Cola a prosperat, devenind cea mai populară răcoritoare din India. Cu un slogan care făcea apel la patriotism – „The Great Indian Taste” și cu reclame care se adresau celor tineri, Campa Cola a devenit și a rămas multă vreme numărul unu în topul vânzărilor de răcoritoare din India.
Coca-Cola a revenit în India în 1993, după ce statul asiatic și-a revizuit politica privind investițiile străine, iar Campa Cola a fost, în cele din urmă, scoasă de pe piață.