Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu a anunțat că traficul pe Valea Oltului va fi închis pe timpul zilei în intervalul 8 iulie – 9 august. Închiderea pe timp de o lună are ca scop executarea lucrărilor de defrișare a versantului aflat în zona de protecție a DN 7, pe sectorul cuprins între km 242+600 și km 250+000.
“O altă soluţie decât aceasta nu există. Noi nu putem să punem în pericol viaţa celor care sunt în trafic. Acest lucru este cel mai important. E mai important decât zece autostrăzi, dacă vreţi, viaţa şi unui singur om. Şi atunci, ca să facem aceste autostrăzi, avem nevoie de aceste restricţii o lună de zile. Nenegociabil! (…) De ce acum, în luna iulie, de ce nu în septembrie sau de ce nu în octombrie, când poate disconfortul ar fi mai mic? Pentru că, în primul rând, vorbim de lucrul efectiv de 14 ore pe zi. Nu se pot face defrişări pe timp de noapte în păduri pe versanţi, fiindcă, în primul rând nu se pot, dar am pune în pericol şi viaţa celor care fac aceste defrişări şi productivitatea. Nu facem defrişări noaptea. După aceea, totuşi vorbim de o zonă de munte. În momentul în care intrăm în toamnă, în septembrie, octombrie, începe sezonul ploios. În momentul în care facem lucrări pe versanţi la 60 – 70 metri deasupra carosabilului, rişti să existe acele alunecări care oricum există şi acum şi le ştiţi cu toţii fără a avea aceste lucrări. Acestea sunt motivele pentru care cele mai bune luni sunt acestea de vară în care se poate lucra şi pe care poţi să le foloseşti la maxim”, a spus Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor. El a precizat că soluţiile pe care le-a auzit în ultima perioadă nu sunt viabile, însă rămâne deschis la orice alte sugestii care ar putea reduce disconfortul celor din trafic.
Variantele propuse pentru autovehiculele cu Masa Totală Maxim Autorizată (MTMA) mai mare de 7,5 tone, aflate în tranzit, sunt următoarele: pentru relaţia Bucureşti – Veştem (Sibiu) şi retur, pe traseul Bucureşti – Ploieşti – DN1A – Braşov – DN 1 – Veştem – intersecţie cu DN 7; pentru relaţia Piteşti – Braşov şi retur, pe traseul Piteşti – DN73 – A3 – Râşnov – Braşov; pentru relaţia Bucureşti – A1 Simeria (precum şi zonele de vest, centru şi nord ale ţării) şi retur, pe traseul Bucureşti – A1 – Piteşti – DN7 – Râmnicu Vâlcea – DN67 – Târgu Jiu – DN66 – Simeria – Nod Rutier Simeria A1.
Pentru această relaţie sunt propuse şi variante alternative: Bucureşti – A1 – Piteşti – DN65 – DEx12 – Craiova – DN6 – Filiaşi – DN66 – Târgu Jiu – DN66 – Simeria – Nod Rutier Simeria A1; Bucureşti – A1 – Piteşti – DN65 – DEx12 – Craiova – DN6 – Dr. Tr. Severin – DN6 – Lugoj – A6 – Nod Rutier Lugoj A1; Bucureşti – DN6 – Alexandria – DN6 – Craiova – DN6 – Filiaşi – DN66 – Târgu Jiu – DN66 – Simeria – Nod Rutier Simeria A1; Bucureşti – DN6 – Alexandria – DN6 – Craiova – DN6 – Dr. Tr. Severin – DN6 – Lugoj – A6 – Nod Rutier Lugoj A1.
Potrivit CNAIR, circulaţia vehiculelor rutiere între Râmnicu Vâlcea şi punctul de lucru de la km 242 + 600, precum şi între Sibiu/Boiţa şi punctul de lucru de la km 250+000, se va desfăşura pe DN7, conform reglementărilor legale în vigoare.
Astfel, pentru autovehiculele cu MTMA mai mică de 7,5 tone pot fi utilizate ca variante de ocolire drumurile naţionale şi judeţene din proximitatea sectorului închis circulaţiei pe DN7.
În intervalele orare 7:30 – 8:00 şi 16:30 -17:00, executantul lucrărilor va ridica temporar măsura de închidere a traficului, pentru a permite tranzitarea sectorului de drum de către riveranii care lucrează în localităţile din proximitate. Trecerea autovehiculelor se va face sub supravegherea constructorului.
“Pe perioada închiderii circulaţiei pe sectorul de drum menţionat mai sus, va fi permisă circulaţia autovehiculelor cu regim de circulaţie prioritară precizate la art. 32 alin 2 lit. a) şi b) din OUG 195/2002, precum şi a autovehiculelor speciale de transport pacienţi. Trecerea autovehiculelor se va realiza sub supravegherea constructorului, astfel încât să fie eliminat riscul apariţiei oricărui eveniment care să pună în pericol integritatea participanţilor la trafic sau a personalului implicat în desfăşurarea lucrărilor. Concomitent, au fost demarate acţiuni pentru permiterea accesului pe DN10, Buzău – Braşov, a autovehiculelor cu masa totală maximă autorizată de până la 30 tone”, menționează administratorul de drumuri.
Au fost luate măsuri în aşa fel încât pe variantele recomandate şi propuse, în toată această perioadă, să nu fie instituite alte restricţii de circulaţie ce ar putea afecta fluenţa şi siguranţa circulaţiei, iar acolo unde există, acestea să fie ridicate în cel mai scurt timp posibil (aşa cum este cazul restricţiei de circulaţie instituite pentru reabilitarea podului situat pe DN1 km 194+400 în zona localităţii Vlădeni, unde circulaţia se desfăşoară semaforizat şi cu piloţi de trafic pe o singură bandă în dublu sens).
Practic, lucrările de reparaţii curente la drumurile ce urmează să fie tranzitate ca variante alternative vor fi suspendate, singura excepţie fiind podul de la Vlădeni, pe DN1, între Braşov şi Făgăraş, unde, în decurs de două săptămâni, vor fi finalizate lucrările pentru a se putea circula pe ambele căi. Lucrările la cea de-a doua cale vor fi suspendate până la redeschiderea totală a DN7.
“Rugăm participanţii la trafic să urmărească indicatoarele rutiere din această zonă şi să utilizeze şi variantele de traseu propuse pe următoarele relaţii: Făgăraş – DN1 – Şercaia – DN73A – Braşov şi retur, Făgăraş – DN1 – Şercaia – DN1S – Hoghiz – DN13 – Braşov şi retur”, subliniază sursa citată.
Autostrada Sibiu – Piteşti este deosebit de importantă pentru desfăşurarea traficului pe Coridorul IV Pan European, pentru că asigură la nivel funcţional o traversare de la Vest la Est a teritoriului naţional. Este prima legătură cu reţeaua rutieră europeană care traversează Munţii Carpaţi, conectând Transilvania şi Muntenia printr-o reţea rutieră modernă care va asigura circulaţia în condiţii de siguranţă.
Fii la curent cu tot ce contează în business-ul din România și abonează-te la canalul nostru de Whatsapp Forbes Romania