Scopul acestuia este de a dezvolta proiecte și afaceri utilizând noile tehnologii. Înființată cu cinci ani în urmă, ca parte a Ministerului de Finanțe al Franței, La French Tech numără în prezent 48 de comunități în întreaga lume și peste 30 în Franța.
Anunțul lansării fost făcut în cadrul Forumului economic “Poveștile care schimbă jocul”, organizat de Camera Franceză de Comerț și Industrie din România (CCIFER) și comitetul român al Consilierilor de Comerț Exterior ai Franței (CCEF), pe 19 iunie, la București. Evenimentul a reunit la București 46 de lideri români și francezi din diferite domenii care au discutat despre stereotipurile inter-culturale prin retrospectiva ultimilor 30 de ani de cooperare franco-română și perspectiva economiei viitorului. Forumul Economic Franco-Român face parte din Sezonul cultural România-Franța 2019, desfășurat în România în perioada 18 aprilie -14 iulie. Franța reprezintă cel de-al 5-lea cel mai mare investitor străin în România, cu 4,4 miliarde de euro și cu 2.300 de companii franceze active în România. Comerțul bilateral este în creștere și se ridică la 8,5 miliarde de euro.
Board-ul La French Tech România include în prezent 10 membri, inclusiv investitori și directorul executiv al Camerei de Comerț și Industrie Franceză în România, și este prezidat de Grégoire Vigroux, co-fondator și Vice-Președinte Europa al TELUS International, serial entrepreneur și business angel.
Ecosistemul susține startup-urile pentru dezvoltarea internațională: mentoring, coaching, conexiune la nivel international, promovare pentru a intra pe piața franceză.
La French Tech România va oferi și finanțare start-upurilor, din anul 2020, când va fi lansat un fond de investiții de 1 milion de euro, prin participarea a 20-30 de investitori care pun maximum 50.000 euro fiecare. Startup-urile vor putea obține între 20.000-100.000 de euro și sprijin pe partea de expertiză, scalare etc. Atunci când acest fond se va termina, vor fi strânse noi fonduri. Ecosistemul va sprijini și startupurile franceze să vină în România.
„Piața locală nu este de ajuns ca să fii un brand global. Trebuie să mergi în toată lumea, în SUA, China etc. Am decis să aducem ecosistemul La French Tech oriunde în lume unde oamenii vor să dea ceva înapoi societății și vedem că sunt astfel de oameni peste tot: în San Francisco, Boston, Singapore, Hong kong. (…) Mai întâi vrem să încurajăm companiile franceze să meargă în alte țări, să le ajutăm să înțeleagă cum să pătrundă pe alte piețe”, a spus Clément Boulais, Head of StartUp Engagement La French Tech.
El le recomandă start-up-urilor românești care vor să intre pe piața din Franța să pună cât mai multe întrebări și să își cunoască foarte bine clienții și comportamentul acestora de achiziție.