
Compania Națională de Căi Ferate CFR a semnat “primul și cel mai important contract de finanțare pentru domeniul feroviar”, în valoare de 8,77 miliarde lei, din cadrul Programului Național de Redresare și Reziliență (PNRR). Contractul de finanțare are ca scop modernizarea liniei de cale ferată Caransebeș – Timișoara – Arad, pe o lungime totală de 162 km.
“Ne dorim ca infrastructura feroviară din zona de vest a țării să se alinieze standardelor europene de transport și să ofere călătorilor, care optează pentru transportul feroviar, atât pe distanțe lungi, cât și pe distanțe scurte, condiții moderne de călătorie, și aici ne referim la o infrastructură care va permite o viteză maximă de circulație de 160 km/h, stații moderne, servicii publice de calitate pentru călători, facilități sigure de tranzitare sau staționare în zonele publice, inclusiv amenajarea zonelor de acces și de deplasare pentru persoanele cu dizabilități.”, a declarat Ion Simu Alexandru, director general al CFR SA.
Proiectul de modernizare a liniei de cale ferată Caransebeș – Timișoara – Arad, este structurat în următoarele 4 loturi, fiecare lot având deja constructorul desemnat, în cadrul procedurilor de licitație publică pentru proiectare și execuție lucrări:
Lotul 1: Caransebeș – Lugoj
Lotul 2: Lugoj – Timișoara Est
Lotul 3: Timișoara Est – Ronaț Triaj Gr. D
Lotul 4: Ronaţ Triaj Gr. D – Arad