FacebookTwitterLinkedIn

Directorul executiv al Chanel a apărat politica mărcii de lux după ce prețul celei mai cunoscute poșete a depășit 10.000 de euro. Compania ia în considerare inflația și standardele ridicate pentru materiale și meșteșug în stabilirea prețurilor, a declarat CEO-ul Leena Nair pentru Francine Lacqua de la Bloomberg: „Folosim materiale excepționale și producția noastră este foarte riguroasă, laborioasă, făcută manual — așa că majorăm prețurile în funcție de inflația cu care ne confruntăm”. 

Mărci de lux precum Chanel au crescut în ultimii ani prețurile în mod repetat. De exemplu, o geantă clasică de dimensiuni medii Chanel a depășit pragul de 10.000 de euro pentru prima dată în Paris luna trecută. Chanel tinde să se adreseze celor mai bogați clienți, așa cum fac și Hermes International SCA sau Rolex, pentru că puterea de cumpărare a acestui segment rămâne în mod tipic rezistentă în fața încetinirii creșterii economice sau a tulburărilor geopolitice. 

Nair a spus că marca, fondată acum mai bine de un secol de Coco Chanel, urmărește „o creștere rațională și modestă” pe măsură ce se concentrează asupra păstrării calității produselor sale pe termen lung — o abordare mai ușor de susținut datorită statutului său de companie privată. 

Nair, fostul șef al resurselor umane la Unilever Plc, a devenit CEO-ul Chanel în ianuarie 2022. Ea a reiterat că nu există planuri de ofertă publică inițială pentru Chanel. Compania este deținută de frații miliardari Alain și Gerard Wertheimer.

Fii la curent cu tot ce contează în business-ul din România și abonează-te la canalul nostru de Whatsapp Forbes Romania