Veranda Mall, centrul comercial din zona Obor controlat de familia Pogonaru, raportează o creștere de 20% a cifrei de afaceri în primele nouă luni din 2023, comparativ cu perioada similară a anului trecut.
Andrei Pogonaru, reprezentantul Veranda Mall, a declarat pentru Forbes că media traficului în mall a fost de 800.000 de vizitatori pe lună, fără a pune la socoteală ultimele luni ale anului care, în general, sunt cele mai profitabile.
„Până acum, cele mai bune luni din 2023 au fost aprilie și mai, dar estimăm că noiembrie și decembrie le vor întrece. Și această predicție arată bine, dat fiind că în luna noiembrie traficul a fost mult mai mare decât în prima parte a anului”, a explicat Pogonaru.
Proprietarii centrului comercial au făcut investiții de circa 1 milion de euro în montarea unor soluții care să crească eficiența energetică. Panourile fotovoltaice au fost montate pe structuri metalice, deasupra parcării de pe acoperișul mallului, astfel că „numărul locurilor de parcare nu a fost afectat”.
„Panourile fotovoltaice au fost soluția la care am ajuns pentru a combate creșterea semnificativă a facturilor de electricitate”, a punctat reprezentantul Veranda Mall, adâugând că proiectul va fi finalizat la sfârșitul anului 2023. Conform estimărilor, energia electrică produsă de sistem va acoperi circa 15% din consumul anual al spațiilor centrului comercial.
În prezent, rata de ocupare este de 99%, iar anul acesta au intrat în componența mallului câteva nume noi precum Trapped (escape room), Virtuality Club VR, Lensa, Rembrandt Art Centre, Burger King, Cartofisserie, Tezaur Amanet & Exchange și primul restaurant Smols din țară. Anul viitor, în Veranda Mall se va deschide și un magazin Sinsay, aparținând grupului polonez de fashion LPP.
„Nu avem spațiu mult de manevră în mixul de chiriași, dar anul aceasta s-au realizat niște schimbări. Așteptăm cu nerăbdare să finalizăm discuțiile pentru deschiderea în 2024 a magazinului Sinsay, unul dintre cei mai mari retaileri de fashion”, spune Andrei Pogonaru.
Compania are în plan proiecte precum extinderea facilităților de divertisment, investiții în sustenabilitate și implicarea în proiecte locale. „Dar ținem legătura cu administrația străzilor pentru a fluidiza traficul pietonal printr-o trecere semaforizată dinspre bulevardul Ziduri Moși”, explică Andrei Pogonaru.
Dintre proiectele dedicate comunității locale se numără platforma Job’Or, care oferă informații online despre disponibilitățile de angajare în cadrul mall-ului, precum și organizarea unor evenimente educative pentru copii, de lifestyle, fashion și altele.