Cautare




, Editor Coordonator

Media şi entertainment |
|

Cel mai scump buggy

Fenomenul buggy s-a născut în însorita Californie a anilor 50, când surferii au decis că o mașină simplă precum VW Beetle putea fi și mai mult simplificată. De atunci și până astăzi, industria vehiculelor recreaționale s-a diversificat încontinuu și s-a transformat într-o afacere de sute de milioane de dolari. În martie anul acesta, buggy-ul folosit de actorul Steve McQueen în filmul The Thomas Crown Affair a stabilit un record de preț pentru această categorie de vehicule.
 aboneaza-te
McQueen_Dunaway_Thomas Crown_credit Bonhams 1793

De la filme precum The Great Escape, Sand Pebbles, Thomas Crown Affair sau Le Mans și până la Locotenentul Bullitt, cariera cinematografică a lui Steve McQueen a păstrat o conexiune apropiată cu pasiunea sa pentru vehiculele cu motor, fie că era vorba de motociclete, mașini de curse sau buggies.
În 1968, Thomas Crown Affair îl plasează pe McQueen într-un alt registru decât cel preponderent cazon cu care își obișnuise admiratorii până atunci. Interpretându-l pe stilatul jefuitor de bănci Thomas Crown, un personaj rafinat, care amintește de James Bond (fostul „Bond” Pierce Brosnan l-a jucat pe Thomas Crown în remake-ul din 1999), McQueen dă uniforma pentru costumul cu trei piese, și motocicleta pe un buggy cu care o amețește pe plajă pe Faye Dunaway.
Construit pe șasiul unui VW Beetle, buggy-ul din film este cel mai scump vehicul de acest tip, după ce a fost vândut în martie anul acesta cu 456.000 de dolari la licitația organizată de Casa Bonhams în Florida, pe Insula Amelia.
Prețul impresionant nu vine doar de la faptul că este o mașinărie spectaculoasă condusă de o vedetă într-un film de succes. McQueen a contribuit la proiectarea vehiculului și și-a folosit influența pentru a-l introduce în film. Inițial, pentru scenele de pe plajă ar fi trebuit să fie folosit un Jeep, însă actorul a văzut un buggy pe coperta revistei Hot Rod și i-a convins pe producători că e mai apropiat de stilul personajului său.
Designerul, muzicianul și surferul Bruce Meyers este cel care a introdus Buggy în ceea ce s-ar putea numi producție de serie. În anii 50, plajele Californiei erau străbătute de vehicule necarosate cu motoare V8. Meyers considera însă că o mașină care aleargă pe nisip trebuie să fie ușoară și ieftină. Așa că a luat de la un VW Beetle motorul și șasiul pe care a montat o caroserie simplă, din fibră de sticlă, fără uși și plafon. Astfel a luat naștere fenomenul buggy.
Cauciucurile buggy-ului folosit în Thomas Crown erau similare celor produse de Firestone pentru cursa Indy 500; jantele sunt American Racing iar cadrele scaunelor provin de la un Datsun Fair Lady, cu tapițeria executată de designerul Tony Nancy. Însă elementul cu adevărat special era motorul: cele mai multe buggy-uri se mulțumeau cu propulsoare în patru cilindri, cu maxim 125 CP; însă Steve McQueen a vrut mai mult, așa că s-a ajuns la folosirea unui motor boxer răcit cu aer, cu șase cilindri și patru carburatoare, provenind de la Chevrolet Corvair.  Cântărind doar 450 kg, buggy-ul avea raportul putere-greutate al unei mașini de curse.
După ce și-a luat porția de popularitate, buggy-ul lui Thomas Crown a ajuns în Hawaii, unde a fost modificat – motorul a fost schimbat cu unul de VW – pentru a eșua, mai târziu, într-un garaj unde avea să-și aștepte vreme de 20 de ani binemeritata recondiționare, care l-a readus la standardele tehnice și estetice din anii de glorie și l-a făcut să merite prețul exorbitant obținut la licitație.

Foto Bonhams 1793

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii