FacebookTwitterLinkedIn

Hotelierii de pe litoral pregătesc deschiderea sezonului, indiferent dacă acest lucru va avea loc pe 1 iunie, 15 iunie sau mai târziu, și au luat deja în considerare implementarea unui set de măsuri pentru a proteja sănătatea turiștilor, dar și a angajaților.

Pentru o siguranță cât mai mare pe plajă se va mări distanța dintre șezlonguri și umbrele, iar șezlongurile și măsuțele vor fi dezinfectate după fiecare turist. O posibilă variantă e să se renunțe în acest sezon la saltelele pentru șezlonguri. De asemenea, camerele de hotel vor fi igienizate la schimbul de turiști, cameristele vor purta măști și mănuși, în vreme ce cazarea se va face preponderent online, pentru a evita statul la coadă la recepție, unde se vor trasa linii de demarcare.

Reprezentanții patronatului le recomandă tuturor turiștilor români ca, în primul rând, să rămână în țară vara aceasta și anul acesta, România fiind cea mai sigură destinație pentru ei, iar atunci când caută să cumpere un pachet turistic, să o facă prin vânzători avizați și să aleagă structuri de cazare clasificate, indiferent dacă acestea sunt mici, precum pensiunile, sau hoteluri mari.

“Nu vrem să expunem niciun angajat, nici pe noi, hotelierii, care lucrăm cot la cot cu ei și, mai ales, pe turiști, pentru că ne riscăm business-urile. Tot ceea ce avem e gajat la bancă, avem credite de dus și răspundem ca administratori în fața legii”, a declarat Anca Nedea, directorul executiv al Patronatului Mamaia-Constanța.

Hotelurile de pe litoral lucrează, în general, cu personal sezonier cazat în camere dedicate la hotel sau în proximitatea lui, astfel încât aceștia nu vor fi nevoiți să circule între domiciliu și locul de muncă sau prin oraș, ceea ce este un mare avantaj în ceea ce privește siguranța turistului, pentru că este vorba de cea mai mare parte dintre angajații departamentelor operaționale. Pentru restul angajaților, preponderent din departamentele back-of-the-house (contabilitate, vânzari, tehnic), e posibil ca la intrarea în hotel să treacă prin niște porți de dezinfecție, li se va lua temperatura, după care se vor duce la vestiare și se vor îmbrăca cu uniformele corespunzătoare departamentului din care fac parte. Departamentele administrative nu vor lua contact direct cu clientul și vor lucra în echipe restrânse (1-2-3 angajați într-un birou). Pentru departamentul de house-keeping (cazare) se vor aloca măști și mănuși.

În ceea ce privește alimentația publică, hotelierii iau în considerare operarea teraselor, motiv pentru care complexele mari, cu terase pe măsură, vor fi avantajate. “Și spațiile interioare dedicate alimentației publice vor fi folosite după ridicarea restricțiilor, dar ne vom alinia la măsurile trasate de distanțare socială, mărind spațiul între mese, limitând numărul de persoane la o masă și pe familie și organizând mai multe zone de bufet. Pentru hotelurile care nu beneficiază de terase suficient de mari există ca alternativă oferirea meselor în serii, iar litoralul nu e străin de o asemenea abordare, pentru că am lucrat ani de zile în serii, și atunci putem organiza numărul de oameni în sală respectând distanțarea socială”, a mai spus Anca Nedea.

Pentru ca recepțiile să nu se aglomereze, hotelierii de pe litoral vor încuraja check-in-ul online. În paralel, în zonele de primire a turiștilor, vor fi trasate linii de demarcație pentru păstrarea distanței și vor fi coordonate cazările astfel încât să nu existe cozi.

“Dincolo de procedurile de dezinfecție standard, așteptăm ca autoritățile centrale să iasă cu noi măsuri, și vom face totul ca să le implementam, astfel încât sejurul românilor la mare să se desfășoare în deplină siguranță”, a afirmat Anca Nedea.