Cautare




, Contributor

I am a Breaking News Editor, with a focus on covering important IT& C and Energy news. Have a news tip? DMs are open on Instagram @georgiana1costea or drop me an email at georgiana.costea@forbes.ro

Tech |
|

Care sunt noile tendințe pe piața locală de PC-uri?

Piața de PC-uri a crescut și în 2021, atât la nivel global, cât și la nivel de regiune. În pofida crizei de semiconductori, industria are perspective optimiste.
Developing,Programming,And,Coding,Technologies.,Website,Design.,Programmer,Working,In

Deși acum câțiva ani se auzeau voci împotriva longevității pieței de personal computer, ultimul an a venit cu o cerere impresionantă de astfel de produse și, deci, cu o dovadă clară că PC-ul este esențial.  La nivel global, piața de PC-uri a cunoscut o creștere de 3,9% în ultimul trimestru, pe măsură ce, la nivel de regiune, industria de personal computer înregistra un avans de 12,7%. “Vorbim de al șaselea trimestru de creștere al pieței de PC-uri“, declară Aurel Nețin, Country General Manager Lenovo România. Cea mai mare creștere a existat în trimestrul 1 calendaristic, atunci când România a avut o creștere de peste 120% total desktop-uri și notebook-uri. “Primele 3 trimestre, pentru toată piața, a însemnat o creștere considerabilă, undeva la 30-35% de la an la an”, a declarat Mugur Pantaia, Managing Director HP Inc. România, care a mărturisit, de altfel, că piața a avut o evoluție interesantă în ultimii ani, poate chiar imposibil de anticipat. “Am avut o evoluție cu suișuri și coborâșuri care au fost date de performanța fiecăruia dintre noi când vine vorba de livrarea de echipamente în trimestrul respectiv. Motivele sunt multiple, într-adevăr, vizavi de problemele cu care s-a confruntat piața atunci când vorbim de livrările de echipamente. Motivul principal este acela că a existat o cerere absolut greu de anticipat, să nu spun imposibil, și principala componentă care lipsește este circuitul integrat”, a explicat el.  Ideea este întărită de Bogdan Ivașcu, Country Manager Asus România, care a remarcat cât de eronat au estimat jucătorii din piață evoluția industriei. “Ne-am împiedicat singuri în estimările noastre pesimiste”.

În general, într-un context atipic, se nasc tendințe atipice. Toate acestea, însă, se transformă timid spre normalitate. În ultimul an s-au remarcat două tendințe puternice, potrivit lui Andrei Uhr, Client Solutions Business Unit Specialist Dell Technologies: o creștere în zona de gaming și în cea de creatori. Dacă prima pare justificabilă, creșterea zonei de mici creatori a fost accelerată de existența foarte multor softuri democratizate disponibile. “Am văzut o creștere în zona de creatori și asta s-a corelat cu o cerere pentru PC-uri cu performanță mai mare, nu neapărat orientate pe zona de gaming”, a explicat el. Creșterea zonei de gaming a fost remarcată și de Bogdan Ivașcu și, potrivit acestuia, piața s-a dublat în 2020, iar în 2021 se păstrează același nivel, ba chiar într-o ușoară creștere. “Cred că este un lucru benefic pentru că, în cele din urmă, există exigențe din partea clientului care ambiționează producătorii să vină cu inovații, cu noi tehnologii și avansul tehnologic este stimulat.”

De asemenea, în zona de business, influențată puternic de munca de acasă, clienții au preferat displayuri mai mari, mai luminoase, întrucât “se vedea că nu mai aveau toate condițiile pe care le aveau la birou”. 

Pe măsură ce business-ul a crescut, provocările nu au încetat să apară. Contextul global a fost marcat de criza conductorilor, care a născut și ea o serie de trenduri: “Din păcate, livrarea just în time nu mai este valabilă. 90% din producția de circuite integrate se realizează pe o insulă, și tot pe acea insulă se realizează și echipamentele care produc circuite integrate. On top, vine criza logistică. (…) Această criză este peste tot, nu doar în industria noastră. Criza de circuite integrate a afectat foarte multe industrii”, a explicat Aurel Nețin.

O altă provocare a fost și zona de cybersecurity. Imediat după debutul pandemiei și mutarea forței de muncă acasă, numărul atacurilor cibernetice a crescut considerabil. “Am văzut o explozie a atacurilor cibernetice. Nu trece o săptămână să nu mai vedem instituții sănătoase care sunt victime ale atacurilor cibernetice și asta clar este o îngrijitoare pentru noi și pentru clienții noștri”, punctează Andrei Uhr.

Cu toate acestea, în ciuda semnalelor de alarmă, clientul trebuie să fie satisfăcut, iar după aproape doi ani de pandemie, utilizatorii își doresc mobilitate, conectivitate, fiabilitate și securitate. “Sunt și mulți clienți din generația tânără care doresc produse care să fie trendy, cu care să se asorteze. Adresăm și acest segment de piață. Probabil clienții își doresc echipamente din ce în ce mai puțin complexe”, punctează Aurel Nețin. “Adăugăm și inovăm încontinuu aplicații de inteligență artificială, machine learning, tot ceea ce înseamnă a îmbunătăți experiența utilizatorului”.

Și HP conturează o strategie axată pe nevoile clientului, reușind să rămână unul dintre cei mai importanți jucători din piață “Avem un portofoliu extins și de produse și de soluții, atingem și zona de business și consumer, atât în categoria de produse și soluții personal systems, cât și în printing. Și asta ne ajută să reușim să echilibrăm între momentele sau tendințele din piață de la un moment sau altul, influențate sau nu de evoluția pandemică”, spune Mugur Pantaia.

Și, deși știe că următoarea perioadă va fi solicitantă, Asus menține aceeași atitudine axată pe client și calitate. “Pentru perioada următoare, planurile noastre sunt legate de ceea ce am pornit acum 3 ani de zile, deci să aducem în România și portofoliul de produse de business”, conchide Bogdan Ivașcu.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii