FacebookTwitterLinkedIn

Atunci când locuiești într-o țară ca România, în care vara, asfaltul poate fi foarte încins și moale, iar iarna este în general acoperit de polei sau gheață, este important să cunoști bine diferențele fundamentale dintre anvelopele de vară și cele de iarnă. Așa poți decide singur când trebuie sau este indicat să schimbi cauciucurile și nu poți fi surprins niciodată nepregătit. 

    Dacă ești un șofer responsabil, știi deja că există perioade ale anului când este indicat să folosești un tip de anvelope, și perioade în care trebuie să folosești un alt tip de anvelope. Poate nu îți sunt suficient de clare motivele. Nu toți oamenii știu care sunt diferențele dintre cele două tipuri de cauciucuri. Dacă vei parcurge atent rândurile ce urmează îți vei putea elimina lacunele cu privire la diferențele fundamentale între cele două tipuri de anvelope și vei putea dota mașina cu pneurile potrivite, achiziționate din magazinele de specialitate, precum Anvelope-oferte.ro

Diferențele dintre anvelopele de iarnă și cele de vară  

    O parte dintre diferențele anvelopelor (vară și iarnă), se pot observa cu ochiul liber chiar și către oamenii mai puțin informați în domeniu. Dacă încerci să vizualizezi imagini cu cele două tipuri de anvelope, vei observa diferențe de ordin fizic extrem de mari între ele. Poți vizualiza imagini pe orice site de unde poți și achiziționa anvelope ca anvelope-oferte.ro.
    Chiar dacă multe persoane cred că principala diferență dintre cauciucuri este dată de desenul gravat în anvelope cea mai importantă diferență este felul în care este raportat  amestecul cauciucului cu alte substanțe folosite, adică raportul efectiv, procentual, dintre cantitatea unor substanțe sau a altor substanțe ce au o anumită influență asupra caracteristicilor anvelopelor pe vreme friguroasă sau pe vreme de caniculă.

     Anvelopele de vară au în compoziția lor un amestec mai fluid de cauciuc ce oferă anvelopelor un contact mărit cu suprafața solului la temperaturi mai mari de 7 grade. Datorită prezenței suprafeței mai mari ale benzii anvelopelor și a crestăturilor mai puțin adânci, un astfel de cauciuc se pretează perfect pe o stradă peste care a căzut ploaia sau pe o stradă uscată, pe asfalt sau chiar pe piatră.

Pe de altă parte, cele de iarnă au o bandă de rulare accentuată cu mai multe tăieturi în relief asigură o călătorie mai facilă în condiții de iarnă severă. Designul inteligent ușurează eliberarea roților de acumularea excesivă de noroi și asigură o aderență foarte bună pe drumurile înzăpezite. Sarcina fundamentală a lamelelor este de a oferi o stabilitate mai mare și un control mai bun al autoturismului în zonele cu suprafețe înghețate. Ca și compoziție, anvelopele de iarnă au în compoziția lor mai mult cauciuc natural, ceea ce le face mai puțin rigide la frig față de cele de vară (ce devin rapid mai rigide la temperaturi mai mici).

Un alt lucru fundamental, care diferențiază anvelopele folosite iarna de anvelopele folosite vara, este gravura accentuată a benzii de rulare, gravură special concepută pentru acumularea gheții și a ninsorii. Chiar dacă pare puțin paradoxal, această gravură mărește aderența, făcând ca vehiculul să aibă o deplasare mai ușoară pe șoselele acoperite cu zăpadă sau cu gheață.

     În concluzie, diferențele dintre anvelopele de vară și cele de iarnă sunt destul de mari și importante, iar cunoștințele tale în acest domeniu îți pot spune cam când ar fi momentul să le schimbi între ele, însă, este bine să ții cont, pe lângă condițiile meteorologice, și de felul personal de condus și de calitatea drumului sau tipul mașinii.

Sursa foto: pexels.ro