Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Campionatul Mondial de Fotbal din Rusia are priză la „publicul comercial”

Primele 11 meciuri transmise de TVR 1 de la CM de Fotbal din Rusia sunt încurajatoare pentru ca televiziunea publică să-și crească audiența pe publicul comercial (urban, 18 – 49 de ani). Măcar în luna cât durează campionatul!
Rusia 2018 fotbal

Se știe, televiziunea publică are o audiență cu vârste ridicate și educație medie. Mai are și ratinguri mici pe parcursul anului, care nu pot intra în competiție cu posturile private.

Iată că meciurile de fotbal din Rusia împrospătează audiența TVR 1 pe targetul comercial (urban, 18 – 49 de ani). Șefii de la TVR 1 și corespondentul de la Moscova al televiziunii, Liviu Iurea, ar trebui să-i pupe mâna lui Vladimir Putin pentru că a tras sforile să aducă Mondialul în Rusia. (Cei de la TVR sunt obișnuiți cu pupatul…)

Pentru începutul competiție, cifrele de audiență sunt nesperat de bune pe publicul comercial. Probabil că românii s-au săturat de FCSB, Dinamo, Alibec,  Gigi… Vor spectacol. De asemenea, contează și curiozitate telespectatorilor pentru începutul unui campionat mondial de fotbal.

Două meciuri au depășit 9 puncte de rating pe targetul comercial: Brazilia – Elvetia (9,6%) și Portugalia – Spania (9,1%). Adică, fiecare partidă a fost urmărită de peste 400.000 de telespectatori pe minut pe publicul comercial. Asemenea cifre (comerciale) sunt foarte rare pentru TVR 1 și favorabile pentru clienții publicitari care au ales să investească în Mondialul din Rusia.

Înfrângerea Germaniei în fața Mexicului a fost urmărită de 343.000 de telespectatori pe minut (7,8% rating comercial).

Meciul Croația – Nigeria, ce surpriză!, a fost urmărit de 293.000 de telespectatori pe minut (6,7% rating comercial), fiind a patrulea în topul primelor 11 meciuri de la CM din Rusia. Această confruntare a fost mai urmărită decât Argentina – Islanda, cu o media de 249.000 de telespectatori pe minut (5,7%).

FOTBALUL ȘI CARTEA: VEZI CE-A IEȘI! 

Meciul de deschidere a campionatului, Rusia – Arabia Saudită, a avut 4,6% rating pe targetul comercial, adică 204.000 de telespectatori pe minut pe segmentul urban, 18 – 49 de ani.

Un singur meci de până acum a avut o medie de sub o sută de mii de telespectatori pe minut: Egipt – Uruguai (85.000).

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii