FacebookTwitterLinkedIn

Antena 3 a livrat cel mai mare bugetul de audiență pentru reclamele difuzate în 2018: 67.937 GRP’30 pe targetul comercial (urban, 18 – 49 de ani), în creștere cu 8,8% față de anul precedent.

România TV a suferit cea mai accentuată pierdere de audiență de pe această nișă: 21,2%. Reclamele difuzate pe România TV au acumulat 65.472 GRP’30 pe targetul comercial.

Cele două televiziuni – Antena 3 și România TV – dețin o cotă totală de piață de 54,7% din publicitatea de pe nișa știrilor TV. Adică, mai mult de jumătate din audiența furnizată spoturilor publicitare de pe nișa televiziunilor de știri a fost generată de Antena 3 și România TV.

Digi24 și mărit bugetul de audiență cu 8%, fiind cea de-a treia televiziune în topul publicității.

Realitatea TV a profitat de creșterile de audiență create de protestele din Piața Victoriei din 10 august, care s-a prelungit până în a doua parte a anului, și a obținut o creștere a publicității de 20%.

Volumul de audiență al canalului B1 TV a scăzut cu 7% față de anul precedent.

Cele cinci televiziuni de știri au furnizat un volum de audiență de 243.590 GRP’30 pe targetul comercial, în scădere ușoare de doar 1,5% față de anul 2017. Acest buget reprezintă 10,8% din volumul total de audiență livrată de piața TV din România în anul 2018.

Notă: Pe baza punctelor de audiență (Gross Rating Points – GRP) obținute de reclamele difuzate, televiziunile vând publicitate companiilor pe baza unui preț negociat și convenit (Cost per Point). GRP-ul este unitatea (marfa) pe care clienții publicitari o cumpără de la televiziuni.