Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Bugetele de publicitate investite pe televiziunile pentru copii și tineret (ianuarie – iunie 2019)

Volum de audiență pentru reclamele difuzate pe televiziunile pentru copii și tineret a crescut cu 12% în prima jumătate a acestui an față de aceeași perioadă a anului trecut. Disney Junior și Disney Channel au suferit scăderi ale bugetelor de audiență față de semestrul I 2018.
televiziune copii (1) (1)

Pe nișa televiziunilor pentru copii și tineret, formată din opt stații monitorizate de Kantar Media, se duce o bătălie aprigă pentru atragerea de bugete de publicitate.

Disney Junior este liderul nișei, în prima jumătate a acestui an, cu 12.696 GRP’30 pe targetul comercial, în scădere cu 12,6% față de prima jumătate a anului trecut.

Notă: Pe baza punctelor de audiență (Gross Rating Points – GRP’30), clienții publicitari cumpără timpi de reclame la televiziuni. GRP-ul este negociat și cumpărat la un preț (Cost Per Point – CPP) de fiecare client pentru fiecare televiziune.

Pe următoarele locuri în top se află cinci televiziuni care au înregistrat creșteri substanțiale ale bugetelor de publicitate: Boomerang (9,4%), Minimax (70,7%), Cartoon Network (42,6%) și Nickelodeon (95,3%).

Disney Channel a suferit cea mai mare scădere a volumul de audiență de pe acest segment: -32,1%. Nick JR a înregistrat o majorare a audienței de 16,8%.

Noul jucător pe această nișă este Nicktoons, televiziune intrată în prima parte a acestui an pe piața românească și deținută de compania Viacom, care a livrat 565 GRP’30 pe targetul comercial.

Volumul total de audiență pe nișa televiziunilor pentru copii și tineret a fost de 51.820 GRP’30 pe targetul comercial, în creștere cu 12% față de prima jumătate a anului 2018.

Acest buget reprezintă 4,8% din volumul total furnizat de piața TV din România, în primele șase luni ale acestui an. (Nișa de știri are o cotă de 10,8%, iar cea de filme și seriale are un market share de 9,8%).

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii